به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
ارومیه ،پروژه
راه آهن مراغه - میاندوآب به طول ۵۰ کیلومتر شامل یک ایستگاه اصلی در میاندوآب و یک ایستگاه میانی در ملکان، از توابع آذربایجان شرقی بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۸۰ شروع شده بود سال ۹۰ با دو سال تاخیر مورد بهره برداری قرار گرفت و تصاویری که از وضعیت این ایستگاه گرفته شده است نشان میدهد در آستانه نابودی قرار گرفته است.
ایستگاه راه آهن میاندوآب کامل احداث نشده است
مدیرکل راه آهن آذربایجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: ایستگاه راه آهن میاندوآب هنوز کامل ساخته نشده و تحویل شرکت راه آهن نشده است، لذا ما نمیتوانیم هزینهای برای نگهداری این ایستگاه اختصاص دهیم، شرکت راه آهن متولی ساخت نیست و فقط بهره بردار است، وقتی پروژه ساخته شد تحویل سازمان راه آهن میشود، ولی ایستگاه میاندوآب با وجود گذشت سالها از بهره برداری ریلی در این مسیر هنوز به اتمام نرسیده است.
شاپور ارصلانی ادامه داد: مقرر گردیده ماه آینده کمسیونی تشکیل و نواقصات این ایستگاه لیست شود و پس از برطرف شدن این موارد توسط اداره کل ساخت ساختمانهای راهآهن، تحویل شرکت راه آهن آذربایجان شود.
ارصلانی با اشاره به اینکه مشکل خرید بلیط قطار به مبداء و مقصد میاندوآب در سایت شرکت رجاء حل شده است، افزود: با توجه به اینکه در مسیر اورمیه به مراغه سه ایستگاه اصلی نقده، مهاباد و میاندوآب قرار دارد و ۲ قطار در ساعت ۱۶ روزهای یکشنبه و پنجشنبه از ارومیه به تهران و ساعت ۲۱ روزهای شنبه و چهارشنبه از تهران به ارومیه حرکت میکند، ایستگاه میاندوآب به عنوان یکی از ایستگاههای اصلی در این مسیر در سایت رجا به عنوان مبدا و مقصد گنجانده شد و از این پس مردم میتوانند بلیط قطار را اینترنتی و یا از آژانسهای مسافری شهر خود تهیه نمایند.
در این زمینه حسین بهجو، سرپرست اداره کل ساخت ساختمانهای راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت کشور نیز در گفت و گو با خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
ارومیه ،گفت: پیمانکار قبلی پروژه ایستگاه راه آهن میاندوآب کارش کامل انجام نداده است و به ما اعلام کرده با توجه به اتمام قرارداد نمیتوانم کار را ادامه دهم، لذا منتظر تعیین تکلیف قانونی وضعیت قرارداد این پیمانکار هستیم تا تکلیف این ایستگاه را مشخص کنیم و هنوز چیزی در این زمینه قطعی نشده است و در حال بررسی جوانب هستیم.
گفتنی است، میاندوآب بر سر پنج راهی میان شهرهای شاهیندژ، بوکان، مهاباد، ملکان و چاروایماق قرار دارد و سه استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و کردستان را به هم متصل کرده است باتوجه به موقعیت مهم و راهبردی شهر میاندوآب در
کریدور توسعه شمال به جنوب کشور و محور شرق به غرب و قرارگیری در مسیر توسعه به سمت بازار خارجی و سابقه تاریخی و امکانات کم نظیر طبیعی و زیست محیطی، نقش شهر میاندوآب به عنوان نقش خدماتی، مرکز گردشگری و تجاری ملی و منطقهای تعیین شده است و توجه به حل مشکلات زیربنایی حمل و نقل جادهای و ریلی بیش از پیش احساس میشود.
انتهای پیام/
وضعیت نامناسب ایستگاه راه آهن میاندوآب