معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:اگر بی عدالتی در توزیع منابع وجود داشته باشید بی شک با راهکارهایی، چون افزایش تخصیص جبران خواهیم کرد.

جبران بی عدالتی در توزیع منابع با افزایش تخصیص اعتبار

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نمکی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور شب گذشته در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی گفت: پس از سفر به خراسان جنوبی کمیته‌ای تشکیل خواهیم داد و تفاهمی مبنی بر اینکه توسعه استان از چه محور‌هایی محقق می‌شود، صورت خواهد گرفت و بعد از سه ماه پیگیر نتایج و تفاهمات می‌شویم.


وی افزود: با توجه به خرده فرهنگ‌ها متعدد در کشور برنامه ریزی برای هر منطقه کشور باید صورت مجزا و با توجه به نیاز‌های آن منطقه صورت گیرد.


نمکی با بیان اینکه برخی از گلایه‌ها در زمینه سرانه دانشگاه بیرجند در مقایسه با دانشگاه‌های مشابه در کشور افزود: اگر بی عدالتی در توزیع منابع وجود داشته باشید بی شک با راهکارهایی، چون افزایش تخصیص جبران خواهیم کرد.


معاون سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۷۳ درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری خبر داد و گفت:حدود ۶۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با آموزش در بودجه سال ۹۸ گذاشته‌ایم.


ترمز پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی زیر ۵۰ درصد کشیده شد


نمکی با اشاره به اینکه ترمز پروژه‌های با زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی را کشیده‌ایم، گفت: با برنامه‌هایی، چون خرید تضمینی خدمت انگیزه بخش خصوصی برای ورود به این پروژه‌ها را افزایش می‌دهیم.


وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در خراسان جنوبی، گفت: در زمینه زیر ساخت‌ها، کارآفرینی در حوزه گردشگری و ایجاد بازارچه‌های محلی کار جدی باید صورت گیرد و در این زمینه حمایت لازم را انجام می‌دهیم.


معاون سازمان برنامه و بودجه گفت:: از سال ۹۲ تا کنون ۴۰۰ درصد بودجه نظام سلامت را افزایش داده‌ایم و دیگر امکان تزریق پول بیشتر به وزارت بهداشت وجود نداشته و باید به سمت روش‌هایی، چون سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک برای کاهش هزینه‌ها برویم.


مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیازمند توجه ویژه


استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باید اولویت اصلی در استان باشد.
معتمدیان افزود: با وجود هم مرز بودن با افغانستان و اقوام ملوک الطوایف، خراسان جنوبی از امن‌ترین مرز برخوردار است، ولی داشتن بازراچه مرزی نیمه فعال، وجود معادن، ایجاد زیر ساخت‌ها عمدتا به شکل خام تنوع و توجه خاص رابرای توسعه در همه ابعاد می‌طلبد.


وی افزود: در حوزه کشاورزی با توجه به محدودیت آبی در استان، ولی زرشک، عناب، زعفران از جمله اقلام شاخص این استان است که باید برای صنایع تبدیلی و بسته بندی آن فکری کرد و مورد توجه قرار بگیرد.


وی گفت: از انجا که استان ما از غرب به شرق راه اصلی است ایجاد جاده‌ها و راه اهن بسیار خوب رادر این استان میطلبد
انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: بودجه 97 ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.