فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:اقتدار آمریکا در جهان رو به افول است و سیاستمداران این کشور حتی جرأت بیان گزینه نظامی روی میز است را هم ندارند.

اقتدار آمریکا در جهان رو به افول است/ فتنه اقتصادی دشمن بزرگ‌تر از جنگ سخت استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار کرد: شهید تقوی‌فر عمری در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی بود و زندگی وی سراسر مبارزه و مجاهدت است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش شهید تقوی‌فر در عملیات‌های دفاع مقدس را مهم دانست و تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس وی در عرصه‌های فرهنگی فعال بود و بعد از اینکه دشمنان تکفیری وارد عراق شدند و این شهید نقش تعیین‌کنندگی در پیروزی عملیات‌های مردمی علیه داعش را برعهده گرفت.

وی با اشاره به اینکه بدون تردید شهید تقوی‌فر درجه رفیع بالای دارد، افزود: وی بسیار آگاهانه نسبت به اهداف انقلاب اسلامی برای مقاومت و مبارزه حضور داشت و از روز‌های اوایل جنگ هشت ساله در واحد اطلاعات سپاه سوسنگرد مشغول فعالیت بود.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه اگر مجاهدت‌های مردم عراق در کنار رزمندگان ایرانی نبود، مشکلات زیادی در همسایه و منطقه وجود داشت، تاکید کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی از برکت خون شهداست و باید از عنایت الهی وجود مردم شهیدپرور و مقاوم ایران خدا را شاکر باشیم، ضمن اینکه جلسات و برگزاری مراسم شهدا بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب یادوار‌های شهدا را ادامه حرکت جهادی شهیدان معرفی می‌کنند، بیان کرد: تکرار شدن نام شهیدان در جامعه از بیانات ضروری در نزد مقام معظم رهبری است و دغدغه امروز ما باید ماندگاری آثار شهادت در کشور باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکست استکبار علی‌رغم دشمنی و ایجاد نقش علیه مردم ایران را نشانه خون شهدا دانست و عنوان کرد: حرکت به سمت آرمان‌ها و عدم توقف و امید به آینده حیات معنوی جامعه بوده و مسئله امروز کشور نیز همین مورد است و باید گفت: چه کسانی در ایران از این روحیه و اهداف شهدا برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ایرانی در جهان سربلند بوده و این به خاطره رونق حیات معنوی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که اگر پیام شهیدان را بشنویم دیگر متمایل به غرب و شرق و گرایش به دشمن نخواهیم شد و در عرصه سیاسی و اجتماعی باید الگو ما باشد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه مشکل اصلی مملکت و جامعه دل‌بستن به خارج از کشور است، ادامه داد: تفکر غیراسلامی به همین دلیل برای کشورمان معضلاتی را ایجاد کرده است و برخی نیز ندای ناامید سر می‌دهند، ولی پیام شهدا ایجاد روحیه امید در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه از تهدید‌های نظامی و امنیتی عبور کرده‌ایم، یادآور شد: هیچ ابرقدرتی خیال تجاوز به خاک ایران را به خود راه نمی‌دهد و دشمن به شدت از درگیری با جمهوری اسلامی ایران واهمه دارند. اوج مسائل امنیتی کشور در سال‌های ۷۸ و ۸۸ رخ داد و فتنه سال ۸۸ آمریکایی و بسیار خطرناک بود و مردم ایران با ایجاد حماسه ۹ دی این فتنه را از بین بردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران حرکتی برای دفاع از مظلوم را انجام می‌دهد، افزود: نتیجه مقاومت مردم ایران، فرار و شکست مفتضحانه آمریکا در سوریه و فرار آن‌ها از این کشور بود و کشور‌های حامی این اتئلاف مانند فرانسه نیز مشکلات زیادی دارند. مدیریت و اقتصاد بزرگترین مشکلات داخلی در کشور است که باید برای حل این معضلات رهنمود‌های رهبری در دستور کار قرار بگیرد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه وضع و سطح عمومی زندگی در ایران بسیاری از کشور‌های منطقه بالاتر است، اذعان کرد: اقتدار آمریکا در جهان رو به افول بوده و بسیاری از سیاست‌مداران و تحلیل‌گران آمریکا به قدرت ایران در منطقه اذعان دارند و آمریکایی‌ها حتی جرأت بیان گزینه نظامی روی میز است را هم نمی‌گویند.

وی در طرح این پرسش که عده‌ای سوال می‌کنند که مبارزه و مقاومت تا کی ادامه خواهد داشت، گفت: به فرموده امام خمینی (ره) تا زمانی که آمریکا بر اساس خوی استکباری عمل کند و این ویژگی‌ها در این دولت است، مقاومت ادامه خواهد یافت.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان با تاکید بر اینکه فتنه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمن بزرگتر از جنگ سخت است، گفت: جوهره انقلاب اسلامی این بوده که زیر بار ظلم نرفتیم و مردم جهان را هم به عدم ظلم پذیری دعوت کرده‌ایم. از طرفی بسیاری از فرانسوی‌ها اظهار کردند که حرکت اعتراضی خود را از انقلاب ایران درس گرفته‌اند.

شایان ذکر است؛ سردار شهید حمید تقوی‌فر از فرماندهان دوران دفاع مقدس و نوابغ اطلاعات و عملیات بود که دی‌ماه سال ۱۳۹۳ در جریان مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش در شهر عزیزبلد عراق به شهادت رسید. این فرمانده ایرانی از مؤسسان حشد الشعبی (بسیج مردمی) در این کشور بوده و به توصیه سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده محور سامرا را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سپاه ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۲۲ ۰۸ دی ۱۳۹۷
خداوند در قران فرموده : لن یضروکم الا لذا وان یقاتلوکم یولو کم الادبار ثم لا ینصرون
یعنی: یهود و نصارا هیچ زیان و اسیب جدی بشما نمی توانند برسانند حز اینکه با تهمت و یاوه گویی اندکی شما را بیازارند و اگر به کارزار شما بیایند خواهند گریخت و از این پس هیچگاه منصور نخواهند بود
Netherlands
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۷ دی ۱۳۹۷
باسلام خدمت شیرمردان سپاه وارتش جمهوری اسلامی امریکاییها هرچه ناوها وتجهیزات نظامی خودرا به مرزهای ما درخلیج فارس نزدیک کنند مرگ انها توسط موشکهای نقطه زن ایران زودتر رقم خواهد خورد وبه درک واصل خواهند شد ولی امریکاییها انقدر نادان نیستند که خود را سیبل مهشکهای ایران قرار دهند چون میدانند روز اول جنگ بیش از ۲۵۰۰۰ هزارنظامی خودرا از دست میدهند باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۵ ۰۷ دی ۱۳۹۷
امریکا کی باشه که بخواد واسه ایران تکلیف تعیین کنه .....
Germany
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۷ دی ۱۳۹۷
در دهه پنجاه امریکایی ها را از ایران بیرون انداختیم در دهه ۹۰ از خاورمیانه بیرونشون کردیم و انشاالله در سال دو هزار صهیونیستها باید به دریا ریخته شوند و به بعد امریکای جنایتکار را از شرق آسیا و افریقا بیرون کنیم . و انشاالله جهان را از شر امریکایی ها و صهیونیستها و وهابی های ( جانی بالذات ) پاک خواهیم کرد انشاالله ..
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۶:۲۳ ۰۷ دی ۱۳۹۷
با گزینه نظامی یک بار میمردیم.اما الان روزی صدبار میمیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۷ دی ۱۳۹۷
با گزینه غیر نظامی که کم هزینه تر هم هست فشار رو به مردم بیشتر کردندنیازی به گزینه نظامی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۷ دی ۱۳۹۷
گزینه تحریم هوشمندانه تربود برای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۷ دی ۱۳۹۷
برادر من گزینه نظامی نداره ولی هرچی منافق وتروریست روانه مملکت این همه مرزهامون ناامنه شهادت عزیزامون تو این زمینه ها هم پیشرفت کنید اجازه ورود ورشد این شاخه ها رو ندهید
Iran (Islamic Republic of)
محمد علي
۱۵:۰۸ ۰۷ دی ۱۳۹۷
با سلام
زماني توان و قدرت نظامي ايران مخصوصا در بحث موشكي بعد از رزمايش پي برد سياست مدارهاي امريكا فهميدند كه ديگه نمي توانن گزينه نظامي استفاده كنن چون همه خودشان و هم تمام. دنيا ميدونه توان و قدرت موشكي ايران قدرتمند تر از حد تصور انهاست و ترس از قدرت موشكي ايران هست كه در مذاكرات دنبال راهي براي مذاكره با محدوديت ايران در بحث موشك هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۷ دی ۱۳۹۷
نیازی به گزینه نظامی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۷
گزینه تحریم کم هزینه تربود وآمریکا بجای جنگ وهزینه های جنگ تحریم کرد والان ملت ما دارند هزینه ها رانقد میپردازند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۴ ۰۷ دی ۱۳۹۷
وقتی میشه با باج خواهی از دیگران به بهانه تحریم برای خودت کسب درآمد کرد مگه دیوانه است که برای خودش خرج بتراشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۷ دی ۱۳۹۷
این سخنرتنی نشان از ودایت فرمانده سپاه دارد حتما از روسیه به مراتب قوی تریم که آمریکا جرات حمله به ما را ندارد. روسه باید از ما موشک بخرد تا آمریکا او را نیز نتواند تهدید کند. درود بر فرمانده فرهیخته سپاه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۷ دی ۱۳۹۷
انشاالله تحریم اقتصادی کشورها نیز توسط آمریکای ظالم از روی میز برداشته شود. تا این روش را جایگزین حمله نظامی نکرده باشد. به امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۷ دی ۱۳۹۷
اخه احتیاجی به گزینه نظامی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۷ دی ۱۳۹۷
ما ملت ایران ملتی با بینش و منش بسیار خوب و بالا که با رفتارمان نه با قدرت نظامی میتوانیم دنیا را تحت تاثیر اعمال خودمان قرار دهیم
United States of America
ناشناس
۰۶:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۷
بعد از برجام كلا كزينه نظامي عليه همه كشورها رو از روي ميز ورداشتن
Germany
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۷ دی ۱۳۹۷
ما خودمان هم می دانیم
آخرین اخبار