سفارت عربستان سعودی در مسکو هواداران تیم فوتبال این کشور را که به روسیه سفر کرده‌اند و هنوز بازنگشته‌اند، تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الشرق قطر در شماره امروز خود در اینترنت نوشت سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های عربستان سعودی در کشور‌های مختلف جهان به جای حمایت از منافع شهروندان عربستانی به اماکنی برای تهدید شهروندانی تبدیل شده اند که تلاش می‌کنند از سرکوبگری‌ها و فساد این رژیم بگریزند یا راه تنفسی هر چند برای مدت کوتاه چندماهه بیابند.

عبارت «سفارت سعودی از شهروندان عربستانی می‌خواهد.» در مضمون خود حاوی وحشت و بوی خون برای شهروندان عربستانی و اتباع کشور‌های دیگر است که با سفارتخانه‌های عربستان در کشور خودشان تعامل دارند. فرهنگ «ارّه» سرنوشت مورد انتظار برای همه کسانی است که با رژیم ولیعهد سعودی مخالفت کنند.

سفارتخانه عربستان سعودی در مسکو اتباع عربستان را که بین ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۸ برای تشویق تیم فوتبال کشورشان در رقابت‌های جام جهانی به روسیه سفر کرده بودند و ترجیح داده اند دیگر به کشورشان بازنگردند، تهدید کرده است.

سفارت عربستان سعودی در مسکو در توئیتی از شهروندان عربستانی در روسیه که با ویزای هواداران FAN ID سفر کرده اند خواسته است پیش از ۳۱ دسامبر این کشور را ترک کنند تا در معرض مجازات‌های مالی و اداری قرار نگیرند.

به گفته فعالان شبکه‌های اجتماعی این تهدید در حالی مطرح می‌شود که این افراد به صورت قانونی در روسیه اقامت دارند و مقامات روسی به تماشاچیان فوتبال اجازه داده اند در چارچوب قوانین داخلی این کشور همچنان در این کشور باقی بمانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار