همایش طبیب دوار با هدف بهرمندی از ظرفیت حوزه علمیه برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی مددجویان در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،میرشکار،مدیرکل کمیته امداد استان قم در همایش طبیب‌ دوار که با حضور اساتید حوزه علمیه و مدیران و مسئولان استان قم در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه راه نجات از مشکلات و آسیب‌های مختلف اهتمام مسئولان در انجام درست وظایف است، اظهار کرد: ایجاد اتصال میان خانواده و روحانیت و دستگاه‌ها و روحانیت خلا مهمی است که در کمیته امداد به دنبال رفع این خلا هستیم و تاکنون نیز موفقیت های بسیاری در این راستا حاصل شده است.

اکبر میرشکار با بیان اینکه کمیته امداد نقش یک اورژانس را بر عهده دارد، اضافه کرد: اکنون در شهر بیش از یک میلیون و 200 هزار نفری قم باید به دنبال ارائه خدمات ضروری به نیازمندان باشیم و بعد از مدتی اشتغال آن‌ها را تامین و به مرحله خودکفایی مددجویان برسیم.

وی با بیان اینکه درآمد برخی خانواده‌های زیرپوشش کمیته از طلاب شهر مقدس قم بیشتر است، اضافه کرد: قناعت طلاب قمی به‌خوبی قابل مشاهده است و ما تلاش می‌کنیم تا این فرهنگ در میان اقشار دیگر نیز ترویج یابد.

همچنین، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم طی سخنانی با بیان اینکه در طرح طبیب‌دوار به دنبال حضور اساتید حوزه‌های علمیه در میان خانواده‌های کمیته امداد هستیم، عنوان کرد: اگر هر استاد حوزه علمیه متعهد شود که با یک تا پنج خانوار تحت‌حمایت ارتباط داشته باشد، بخش قابل توجهی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی آن‌ها مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن هرمز خاطرنشان کرد: اکنون درب کمیته امداد به سمت حوزه‌های علمیه باز شده است و همانطور که از ظرفیت طلاب در طرح مددکاری اسلامی به شیوه مطلوب استفاده شده و اکنون این طرح درحال انتقال به شهرهای مختلف کشور است، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در طرح جدیدی از ظرفیت اساتید حوزه‌های علمیه استفاده کنیم.

در پایان این نشست  حجت‌الاسلام محمد غلامرضایی قائم مقام معاون تبلیغ و آموزش‌های کاردبردی حوزه‌های علمیه بر لزوم مشارکت روحانیون، طلاب و اساتید حوزه در راستای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی خانواده‌های کمیته امداد تأکید کرد.

انتهای پیام/ش

اجرای طرح طبیب دواردر قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار