مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:‌ در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد به صورت لحظه‌ای از شهرستان مشکین‌شهر با ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی‌مهر، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده ما در روزهای گذشته شاهد وزش باد در سطح استان بودیم که این سامانه از روز سه‌شنبه وارد استان شده و هوای استان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سرعت وزش باد در مشکین‌شهر به ثبت رسیده است، گفت: براساس اطلاعات به ثبت‌رسیده در سامانه هواشناسی استان، در 24 ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد به صورت لحظه‌ای از شهرستان مشکین‌شهر با 112 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از آغاز فعالیت سامانه بارشی و سرد از امروز در سطح استان خبر داد و افزود: از امروز بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی و سرد وارد استان شده و تا روز شنبه هفته آینده فعال خواهد بود.

دولتی‌مهر بیان کرد: بر این اساس طی امروز از سرعت وزش باد کاسته خواهد شد و از بعد از ظهر آسمان ابری شده و با ریزش جریانات شمالی، کاهش دما بین پنج تا 10 درجه سلسیوس تا روز شنبه انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از امشب بارش باران در غالب مناطق استان آغاز و به تدریج در مناطق مرکزی و جنوبی به برف تبدیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: بارش برف و باران طی فردا تمامی مناطق استان را فرا می‌گیرد و روز شنبه این سامانه از استان خارج شده و در صبح روز یکشنبه هوای بسیار سرد در غالب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

وزش تندباد در مشگین شهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.