مدیر کل دفتر صادرات وزارت کشاورزی گفت: سیاست های حمایتی از محصولات کشاورزی، می تواند ایران را در پیشبرد اهداف صادراتی یاری کند.

توجه به راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی/ سیاست های حمایتی از صادر کنندگان محصولات کشاورزیشاهرخ شجری مدیر کل دفتر صادرات وزارت کشاورزی در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در نشست تخصصی کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد  با اشاره به راهکار‌های توسعه صادرات در ابتدا به رفع موانع و مشکلات پیشروی صادرات تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات عمده صادرات زمانی است که دولت و سازمان‌های خصوصی، به مازاد تولید محصولات کشاورزی توجه می‌کنند در صورتی که بازار‌های هدف هیچگاه منتظر مازاد محصولات ما نمی‌مانند.

وی در خصوص راهکار‌های افزایش صادرات افزود: تجهیز زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل، برند سازی، ایجاد ارزش افزوده، اعتبارات ویژه سرمایه در گردش صادراتی و تولید محصول ارزان قیمت صادراتی از جمله محور‌های مهمی است که می‌تواند صادرات محصولات کشاورزی را بهبود بخشد.

شجری با بیان اینکه توافق نامه‌های بین ایران و کشور‌های هدف می‌تواند کشورمان را در ارز آوری بیشتر یاری کند تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف کشورمان در این توافق نامه‌ها لازم است صادرکنندگان آموزش لازم را در زمینه برخورداری از مزایای صادراتی کسب کنند.

مدیر کل دفتر صادرات وزارت کشاورزی با اشاره به سیاست های حمایتی از صادر کنندگان محصولات کشاورزی برای نفوذ و توسعه در بازارهای هدف اظهار داشت: توافق های برای حمایت از محصولات کشاورزی بخصوص محصولاتی که شده دارای مزیت نسبی هستند، انجام شده است.

وی در خصوص اعتبارات اختصاص داده به محصولات کشاورزی گفت: برای سال ۹۷،  ۴۰۰ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک کشاورزی با نرخ بهره ۱۴/۵ درصد اختصاص داده شده است.

شجری تصریح کرد: امیدواریم با همراهی تمامی دستگاه ها این اعتبارات سالانه افزایش خوبی داشته باشد و در صورت کمبود منابع در صدد رایزنی برای اختصاص بودجه برآییم.

انتهای پیام/ ز.م

اختصاص بودجه به محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.