اولین کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی و با اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر، احداث می‌شود.

احداث کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آتش باری مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آرمان ارس با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث اولین کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس از سه ماه گذشته آغاز شده و این کشتارگاه در بهار ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره برداری از کشتارگاه صنعتی ارس، شاهد اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر در این واحد صنعتی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت ۵۰۰ راس دام سبک شامل گوسفند و ۵۰ راس دام سنگین شامل گوساله و گاو برای هر شیفت کاری فعالیت خواهد کرد و این توان را داریم که تا ۳ شیفت در هر روز فعالیت کنیم.

آتش باری با اشاره به اهداف احداث کشتارگاه صنعتی در منطقه آزاد ارس، تصریح کرد: ارائه گوشت سالم، بهداشتی و بر اساس بالاترین استاندارد‌های دامپزشکی در منطقه آزاد ارس و استان آذربایجان شرقی از جمله اهداف راه اندازی کشتارگاه صنعتی آرمان ارس است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شود و بخش مجهزی برای بسته بندی انواع محصولات گوشتی و دامی نیز در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

آتش باری با اشاره به اینکه علاوه بر گوشت شقه شده، انواع فراورده‌های گوشتی و دامی به عنوان محصول این کشتارگاه عرضه خواهد شد، افزود: فرآوری سایر قسمت‌های دام همچون روده، پودر خون و پودر استخوان که مصرف صنعتی، پزشکی و غذایی دارند در این مجتمع صورت خواهد گرفت و این محصولات برای ارزآوری بیشتر به کشور‌های مختلف جهان صادر می‌شود.

آتش باری در ادامه گفت: برای نمونه روده دام به عنوان یک محصول ارزآور و صادراتی، در تولید نخ بخیه کاربرد دارد و می‌توانیم با سایزبندی، شستشو و بسته بندی، این محصول را به کشور‌های اروپایی صادر کنیم.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آرمان ارس، اولویت اولیه فعالیت این کشتارگاه را توسعه صنعت دامپروری منطقه عنوان کرد و گفت: با داشتن یک کشتارگاه تمام صنعتی، دامپروری‌های مستقردر منطقه می‌توانند به توسعه فعالیت‌های خود پرداخته و از فروش و ذبح محصولات خود به بهترین شکل و مناسب‌ترین قیمت اطمینان داشته باشند.

 

انتهای پیام/ش

کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس احداث می شود

برچسب ها: اشتغال ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار