رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد برخلاف تصور برخی، نیروهای یمنی از سر قدرت و نه از سر ضعف، آتش‌بس را پذیرفتند.

محمدعلی الحوثی: ما از سر قدرت و نه از سر ضعف، آتش‌بس را پذیرفته‌ایمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با پایگاه خبری اینترنتی شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی درباره پذیرش آتش‌بس گفتگو کرد.

وی تاکید کرد نقش سازمان ملل متحد در بندر الحدیده، نظارتی و در چارچوب طبیعی است، درست همانند نظارت بر انتخابات. آنگونه که عده‌ای تصور می‌کنند، این نقش به هیچ وجه به معنای نقض حاکمیت یمن نیست.

محمدعلی الحوثی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ارتش و کمیته های مردمی یمن از ترس شکست در الحدیده، به صلح پناه برده باشند، تاکید کرد ارتش و کمیته های مردمی همچنان در کمال توان و قدرت هستند و گزینه های قدرتمندی دارند هرچند آنچه ما با آن موافقت کردیم، در چارچوب تعامل آزادانه برای رسیدن به صلح است.

وی افزود برخلاف تصور برخی، ما از سر قدرت و نه از سر ضعف، آتش‌بس را پذیرفتیم. نقش ما امروزه گفتگو درباره صلح است نه غیر آن و ما معتقدیم جنگ اقدامی غیرسازنده است هرچند این جنگ بر ما تحمیل و حتی برای شورای امنیت غیرقابل پذیرش شد، شورای امنیتی که امروزه از صلح سخن می‌گوید و اینکه گزینه نخست در یمن صلح است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار