وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه استقبال می کند؛ اما سوالاتی مربوط به چگونگی فرآیند خروج نظامیان واشنگتن وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه استقبال می کند؛ اما سوالاتی مربوط به چگونگی فرآیند خروج نظامیان واشنگتن وجود دارد.

بر این اساس، ماریا زاخارووا -- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه -- گفت: اگر چه مسکو اهمیت تصمیم مقامات آمریکایی را که به نظر می رسد تلاش واشنگتن برای همکاری در راه حل جامع وضعیت کنونی است می داند اما از دلایل و انگیزه های این اقدام بی اطلاع است.

زاخاروا با اشاره به نبود برنامه زمانبندی شده برای خروج نظامیان آمریکا از سوریه افزود وزارت امور خارجه روسیه ناگزیر است به گزارش های رسانه ای درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال شرقی سوریه و منطقه التنف در جنوب این کشور در خلال دو یا سه ماه آینده اعتماد کند.

وی به نقل از سخنگویان رسمی آمریکا تصریح کرد خروج نظامیان آمریکا از قلمروی سوریه حاکی از پایان فعالیت های به اصطلاح ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا که خواستار پایان دادن به تروریست های داعش است، نخواهد بود.

براساس اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، هنوز مشخص نیست که آیا آمریکا خواستار حملات هوایی و اجرای عملیات محدود زمینی از پایگاههایی است که در کشورهای همسایه مستقر شده اند یا خیر.

وی تاکید کرد یکی از سوالات مهم و اساسی این است که پس از خروج نظامیان آمریکا از سوریه چه کسی قرار است کنترل اینگونه مناطق را بر عهده بگیرد؟

زاخاروا گفت: اگرچه مقامات مسکو معتقدند دولت سوریه باید مسئولیت کنترل این کشور را برعهده بگیرد اما تاکنون روسیه هیچگونه اطلاعی درباره برقراری تماس بین واشنگتن و سوریه در این زمینه ندارد.

وی خاطر نشان کرد دولت سوریه هر آن چه نیاز است در اختیار دارد تا برای تضمین ثبات کشور، بر مبنای گفتگو و تعامل با همه نیروهای وطن پرست ملی در چارچوب منافع همه سوری ها اقدام کند؛ از اینرو، بدون شک دمشق می تواند تروریست ها را نابود کند و مانع از ظهور دوباره آنان در خاک این کشور شود.

مقامات دولت آمریکا چهارشنبه گذشته ادعا کردند در جنگ با گروه تروریستی داعش پیروز شده اند و از آغاز بازگرداندن نیروهای نظامی آمریکا از سوریه خبر دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار