سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد هرگونه تغییر در سوریه تنها در صورتی نتایج مثبت و بلندمدتی خواهد داشت که در راستای دستیابی به راه حلی سیاسی بر مبنای احترام به یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور باشد.

مسکو: عقب‌نشینی نظامی واشنگتن از سوریه به معنای پایان فعالیت‌های ائتلاف آمریکایی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز (چهارشنبه) طی سخنانی با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای خارج کردن همه نیروهای نظامی این کشور از سوریه، بر لزوم دستیابی به راه حلی سیاسی که بر مبنای احترام به یکپارچگی، تمامیت ارضی و حق حاکمیت این کشور باشد، تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت مسکو انتظار دارد پس از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، نیروهای دولت قانونی این کشور (دولت قانونی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه) کنترل مناطقی را که این نظامیان در آنها مستقر بودند، در دست بگیرند.

زاخارووا در این باره گفت: خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به معنای این نیست که ائتلاف (به اصطلاح ضدداعش) تحت سرکردگی آمریکا فعالیت های خود را متوقف خواهد کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه این پرسش را مطرح کرد که: «چه کسی کنترل مناطق تحت سیطره نیروهای آمریکایی را پس از خروج این نظامیان از این مناطق در دست خواهد گرفت؟»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه سپس افزود واضح است که بر طبق قوانین بین المللی، نیروهای دولتی سوریه باید در این مناطق مستقر شوند. او در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ما درخصوص تماس های میان دمشق و واشنگتن درباره این موضوع، هیچگونه اطلاعاتی نداریم.

زاخارووا همچنین تأکید کرد هرگونه تغییر مثبت در سوریه تنها در صورتی نتایج مثبت و بلندمدتی خواهد داشت که در راستای دستیابی به به راه حلی سیاسی بر مبنای احترام به یکپارچگی سوریه، تمامیت ارضی و حق حاکمیت این کشور باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار