نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با اختصاص اعتبار۲۵۰میلیون تومانی ادامه کانال ۱۰ کیلومتری آبرسانی به مزارع کشاورزی روستای تکه تکمیل می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن بهرام نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی و کشاورزان روستای تکه نهاوند اظهار داشت: کانال بتونی آبرسانی به مزارع دو روستای بیان و تکه به طول۱۱ کیلومتر از ۱۰سال قبل شروع شد که به علت کمبود اعتبارات عمرانی حدود ۵۰۰متر از ان بتونی نشده و رها شد.

وی گفت: امسال از محل اعتبارات استانی و شهرستانی ۲۵۰ میلیون تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص داده شدو بلافاصله در مهرماه توسط پیمانکار عملیات اجرایی آن برای کشاورزان دو روستا آغاز شده که به علت سرما مابقی کار درفصل بهار انجام می‌شود.

بهرام نیا افزود: آب سراب‌های نهاوند متأسفانه به علت سنتی بودن نهر‌ها و بتونی نبودن خط انتقال آب در حوزه کشاورزی به درستی مصرف نمی‌شود و به هدر می‌رودبه همین دلیل عملیات اجرایی مجدد سد گرین را از ۳هفته قبل از سر گرفته شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سراب‌های شهرستان نهاوند به طور متوسط روزانه دارای ۲۰ مترمکعب آب خروجی هستند که متأسفانه آن چنان‌که شایسته است در حوزه کشاورزی مصرف نمی‌شود و هدر می‌رود.

بهرام نیا بیان کرد: کانال بتونی آبرسانی بین مزارع دو روستای بیان و تکه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان همدان در پی درخواست اهالی دو روستا بود که متاسفانه به علت کمبود اعتبارات در ۱۰سال اخیر با بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل نشد، ولی با تخصیص اعتبارات جدید تکمیل می‌شود.

وی افزود: کشاورزان و باغداران در مدت این ۱۰ سال از قسمت‌های تکمیل شده کانال بتونی بهره برداری کرده اند و فقط کمتر از۵۰۰متر از انتهای این کانال باقی مانده است.

وی در جمع مردم روستای تکه از توابع بخش مرکزی نهاوند قول داد: مبلغ ۵۰ میلیون تومان به نهر بالای باغ‌های روستای تکه و مبلغی در ماه‌های آینده به مسیر سیلاب و احداث پل اختصاص می‌یابد

بهرام نیا افزود:باید کاری کنیم که روستائیان عزیز در روستا ماندگار شوند بنابراین باید همه گونه خدماتی به آن‌ها ارائه شودو هدف از طرح روستاگردی نماینده و فرماندار در همین راستا می‌باشد.

نماینده مردم نهاوند در ادامه ضمن اعلام این خبر خوش در چهلمین سالگرد انقلاب در جمع اهالی روستای تکه گفت: عملیات اجرایی سد گرین نهاوند با اشتغالزایی ۳۵۰ نفر شروع شده است.

وی اظهارداشت: اعتبار سد گرین ۳۷۵ میلیارد تومان است که باعث توسعه کشاورزی شهرستان نهاوند می‌شود

بهرام نیا افزود: در زمینه راهسازی محور نهاوند به ملایر که مطالبه مردم بود و اعتبار ملی برای آن گرفته شده است و در حال کار است همچنین در محور نهاوند به کرمانشاه از سه راهی شهرک به سمت کرمانشاه تعریض و بهسازی در هفته آینده پیمانکار شروع به کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: ایستگاه قطار با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در شهر نهاوند ایجاد می‌شود که منتظر حضور مسئولان کشوری برای کلنگ زنی هستیم همچنین۷۶ کیلومتر بهسازی و تعریض راه روستایی صورت گرفته است مانند جاده دسترسی به سراب گیان که پیمانکار آن مشخص شده است.

 

انتهای پیام/ی

 

تعریض راه های روستایی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.