مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضاییه گفت: راهکار‌های سنتی در مواجهه و پیشگیری از جرایم جوابگو نیست، به همین دلیل نیازمند بهره­‌گیری از ابزار و فناوری‌های نوین هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیر‌ی‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حاشیه امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: جرایم و آسیب‌های اجتماعی در کشور پیچیده و چندوجهی است.

وی افزود: راهکار‌های سنتی در چگونگی مواجهه و پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها جوابگو نیست، به همین دلیل نیازمند بهره­‌گیری از ابزار، فناوری و تکنولوژی‌های نوین و برنامه‌ریزی نرم افزاری در حوزه پیشگیری از جرایم به ویژه جرایم اولویتی در کشور هستیم.

این مقام قضایی پیشگیری از جرایم سایبری، انواع کلاهبرداری­‌ها، فساد بانکی، قاچاق کالا و ارز، فرار مالیاتی، حوادث و تخلفات رانندگی، و انواع سرقت‌ها را از جمله جرایم اولویتی برشمرد.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از شیوه‌های نرمافزاری و مدیریت بهره‌گیری از سیستم‌های فناوری و تکنولوژی­‌های نوین در این زمینه تصریح کرد: ایجاد سامانه‌های کنترل و نظارت شهری و اماکن، جرم یابی دیجیتال و ناوبری و موقعیت یابی با هدف کاهش فضای گمنامی و شفاف سازی رفتار‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از وقوع جرم از ضرورت‌های ملی و اجتناب ناپذیر است و به همین منظور برنامه ریزی‌های اولیه انجام شد و برخی برنامه‌ها هم در حال اجرا است.

مدیرکل پیشگیری‌­های وضعی قوه قضاییه اظهار امیدواری کرد که امضای سند تفاهم نامه شرایط بهره‌گیری مشارکتی تعاملی را با شرکت صنایع الکترونیک ایران فراهم کرده و در آیند‌های نزدیک از طریق کمیته پیگیری اجرای تفاهم نامه، نتایج و محصول فعالیت‌ها به مردم گزارش داده شود.

امضای این تفاهم نامه با حضور الفت معاون اجتماعی قوه قضاییه و امیر شاهرخ شهرام معاون وزیر دفاع در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار