مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه به مناسبت ۵ دی ماه سالروز ملی ایمنی در برابر زلزله پیامی صادر کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه به مناسبت ۵ دی ماه سالروز ملی ایمنی در برابر زلزله پیامی صادر کرد.

وی در این پیام، نقش آموزش و بالا بردن سطح آگاهی جامعه و مدیران تصمیم ساز در تصمیم گیری و پیشگیری از خسارت جانی و مالی را بسیار حائز اهمیت و مهم عنوان کرده است.

وی در این پیام تصریح کرده است: زمین لرزه‌ها توسط فرآیند‌های بنیادین و قدرتمند زمین شناختی که خارج از حیطه کنترل ما هستند، به وجود می‌آیند و این فرآیند‌ها نسبتا غیر قابل پیش بینی هستند.

وی ادامه داده است: پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با توجه به ضرورت آگاه سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر زلزله با پیشنهاد نامگذاری این روز به عنوان «روز ملی ایمنی در برابر زلزله» فرصتی را فراهم کرد تا هر ساله با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی متنوع در این روز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چند ده هزار قربانی این فاجعه تلخ، زمینه ارتقای آگاهی عمومی و شاخص‌های ایمنی در برابر زمین لرزه در کشور فراهم شود.

بالایی در این پیام تاکید کرده است: آحاد مردم عزیز به خوبی می‌دانند که وقوع زلزله امری غیر قابل پیش بینی است که هر لحظه احتمال دارد به وقوع بپیوندد و باعث از دست رفتن سرمایه‌های مادی و غیرمادی گردد لذا کسب تجربه از حوادث گذشته و بکارگیری این تجربیات و درس‌ها در تدوین برنامه‌ها و اقدامات آتی دستگاه‌ها به خصوص در زمینه پیشگیری و آمادگی و مقابله با بحران‌ها بسیار مهم و اثرگذار است.

وی در ادامه پیام آورده است: با توجه به شرایط تغییرات اقلیمی که در کشور بوجود آمده است آموزش و بالا بردن سطح آگاهی جامعه و مدیران تصمیم ساز حایز اهمیت و نقش به سزایی در تصمیم گیری و پیشگیری از خسارت جانی و مالی خواهد داشت و امروز هدف ما مقاوم سازی ساختمان‌های مسکونی، اداری و مکان‌های عمومی در ارتباط با حوادث غیر مترقبه است و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها در راستای ایمن سازی و تشویق جامعه هدف به بیمه در ارتباط با حوادث تلاش خود را بکار گیرند تا مردم بتوانند با خیالی راحت و بدونه دغدغه به زندگی خود ادامه دهند.

وی در این پیام نقش مشارکت مردم در حوزه آموزش برای تقویت و مقاونت بنا‌ها و بیمه را در تاب آوری بلایای طبیعی مهم عنوان کرده و از مردم شریف استان خواسته است که با مشارکت و همکاری خود خطرات و آسیب‌های ناشی از زلزله را کاهش دهند .

 

 

انتهای پیام/د

آموزش و بالا بردن سطح آگاهی جامعه نقش بسیار مهمی در پیشگیری از خسارت دارد

برچسب ها: بحران ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.