مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:آموزش همگانی در برابر زلزله در کاهش آثار مخرب سوانح طبیعی و صدمات ناشی از آن ها به میزان قابل توجهی مؤثر است.

شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:پنجم دی  روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار بلایای طبیعی است.

وی افزود: برگزاری 11 مانور در امداد و نجات در سطح شهرستان ها، 3 مانور زلزله در دانشگاه صنعتی ، بیرجند و سپیده کاشانی با شرکت 750 نفر و آموزش پناهگیری، تخلیه اضطراری از جمله آموزش های داده شده از سوی جمعیت هلال احمر استان بوده است.

شهریاری گفت: مانور درمان اضطراری در بشرویه و برگزاری 35 دوره آموزش مدیریت امداد و نجات از جمله برنامه های هلال احمر بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: روز جمعه نیروهای امداد و نجات شهرستان ها در محل نماز جمعه نیز آموزش های لازم در برابر بلایای طبیعی را خواهند داد و در کنار نماز جمعه مردم می توانند از تست های سلامت نیز استفاده کنند.

وی گفت: انتشار و پخش حدود 6 هزار پوستر و بروشور در راستای آموزش همگانی در بحث های آمادگی از جمله برنامه های جمعیت هلال احمر بوده است.

شهریاری افزود: 85 درصد از مساحت خراسان جنوبی بر روی گسل قرار دارد لذا ایمنی و ساخت و ساز ها بسیار در این بلایای طبیعی مؤثر است همچنین چادر امدادی، کیف کمک های اولیه، مواد غذایی ضروری و آب از جمله مهم ترین وسایلی است که باید پیش از وقوع حوادث
آماده باشد.

انتهای پیام /غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار