کبگانیان گفت: در جلسه نقشه جامع علمی کشور گزارش اشتغال جوانان فارغ التحصیل ارائه شد.

گزارش اشتغال جوانان فارغ التحصیل ارائه شد/ نرخ بیکاری دکتری پیشرفته کمتر از ۲ درصد استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقش جامع علمی کشور در حاشیه یکصد و سیزدهمین جلسه شورای ستاد راهبری این نقشه و در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث‌های مورد بررسی اظهار کرد: در ابتدای این جلسه گزارش علم و فناوری درباره شاخصه‌های مرتبط با آن و سهولت کسب و کارها برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و شرکت‌ها دانش‌بنیان ارائه شد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقش جامع علمی کشور درباره شاخصه‌های علمی و فناوری که سبب رشد می‌شوند گفت: شاخصه‌های علم و فناوری در کشور ما رشد خوبی داشتند اما در شاخص‌های سهولت کسب و کارهای مختلف رتبه ما کمی تنزل یافته که این هشداری برای کشور به حساب می‌آید.

کبگانیان درباره شاخصه‌هایی که سبب سهولت کسب و کار می شوند بیان کرد: مواردی چون سهولت برای اخذ مجوز، سهولت برای  تعطیل کردن شرکت‌ها و شکستگی آن‌ها، تعداد پرسنل، مالیات و حقوق مالکیت فکری از جمله شاخصه‌هایی هستند که تنزل یافته‌اند.

توجه روی مشاغل مهارتی و متناسب‌سازی حقوق دستمزدها است

وی با اشاره به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: در جلسات گذشته ستاد هم دستگاه‌های مختلف درباره این موضوع گزارشاتی را ارائه دادند و در این جلسه مسئولان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین مرکز همکاری‌های تعامل و پیشرفت ریاست جمهوری هر کدام حضور داشتند و گزارش‌هایی را در این رابطه ارائه دادند.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقش جامعه کشور ادامه داد: با توجه به آمارهایی که از سمت وزارت کار ارائه شد توجه بیشتری را روی مشاغل مهارتی و متناسب‌سازی حقوق دستمزدها داشتیم همچنین از این وزارتخانه درخواست کردیم تا راهبردهای خود را به صورت تخصصی ارائه کند.

کبگانیان درباره عملکرد مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اظهار کرد: همچنین در خلل این جلسه گزارشی درباره تناسب اشتغال با رشته تحصیلی از سوی مرکز همکاری‌های تحول پیشرفت ریاست جمهوری ارائه شد و بر اساس این گزارش‌ها برخی از  افراد تحصیل کرده در حوزه‌هایی به غیر از رشته خود مشغول فعالیت هستند که این امر از نظر ما اتلاف هزینه است.

وی درباره آمار وضعیت اشتغال افراد گفت: در حال حاضر در مقطع دیپلم وضعیتمان بهتر از سایر مقاطع است زیرا آن‌ها نسبت به افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی توقع کمتری دارند البته در دکتری تخصصی هم بیکاری کم تر از 2 درصد است که همه این موارد به جمع بندی نهایی خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار