به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برانکو ایووانکویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با سایت «اسپورت جوتارنجی کرواسی»گفت: برای حضور در تعطیلات سال نو میلادی به کرواسی بازگشتم و روز دوم ژانویه به ایران خواهم رفت، زیرا یک روز پس از آن باید برای نیم فصل دوم لیگ برتر آماده شویم.

برانکو:مردم با فوتبال زندگی می‌کنند/ خیلی‌ها در این کشورهایی که کار کردم بودند، اما قهرمان نبودند

بهترین فصل مربیگری ام را پشت سر گذاشته ام

برانکو ادامه داد: بهترین فصل مربیگری ام را پشت سر گذاشته ام و برای پرسپولیس نیز بهترین فصل تاریخش رقم خورد. ما برای دومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شدیم و جام حذفی فوتبال ایران را نیز توانستیم در زمان حضورم بدست آوریم. البته به فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز رسیدیم. همچنین به همراه ۲ تیم دیگر لیگ برتر فوتبال ایران در حال حاضر رتبه اول لیگ را در اختیار داریم و در حال حاضر ۳ تیم با ۳۱ امتیاز در لیگ برتر ایران داریم.

خیلی‌ها در این کشور‌هایی که کار کردم بودند، اما قهرمان نشدند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من ۲ جام جهانی را به همراه تیم ملی فوتبال ایران و کرواسی تجربه کرده ام. قهرمان المپیک و سوم آسیا شدم و در ۳ کشور ایران، کرواسی و چین مربیگری کردم. به یاد ندارم چه تعداد از مربیان به اندازه من در جهان موفق شده اند. خیلی‌ها در کشور‌هایی که حضور داشتم کار کرده اند، اما قهرمان نشدند. می‌دانم که در ایران مردم با فوتبال زندگی می‌کنند.

سختی‌ها باعث شد عملکرد بهتری در پرسپولیس داشته باشیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد :من به عنوان سرمربی سال ایران انتخاب شدم و می‌توانم به همین خاطر دلایل بسیاری برای خوشایند بودن این فصل ارائه دهم. ما در شرایطی این موفقیت را کسب کردیم که از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی اخیر محروم بودیم و فیفا اجازه جذب بازیکن را به ما نداد. ۵ بازیکن ما را ترک کردند تا با ۱۳ بازیکن به کارمان در مسابقات لیگ برتر و بین المللی ادامه دهیم. این مسائل باعث شد تا ما بیشتر تلاش کنیم و عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشیم و به همین دلیل به بازیکنانم افتخار می‌کنم.

برانکو:مردم با فوتبال زندگی می‌کنند/ خیلی‌ها در این کشورهایی که کار کردم بودند، اما قهرمان نبودند

بهترین بخش فوتبال کرواسی، مربیان هستند

برانکو افزود: سال حرفه‌ای برای فوتبال کرواسی رقم خورد. مربیان بهترین بخش فوتبال کرواسی هستند و این حرف‌های من باعث خواهد شد تا مدیران و رئیس باشگاه‌های کرواسی از من ناراحت شوند. به نظر شما چه کسی مقصر است؟ فکر نمی‌کنم بدون دلیل مریبان کرواسی را تحسین کنم. این حقیقت است که مربی توانا با کار و عملکرد خوبش می‌تواند اشکالات تیمش را برطرف کند.

مربیان کرواسی عملکرد عالی دارند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: در آکادمی مربیان در حال کار هستیم و سال ها است که در آموزشگاه‌های مربیگری کشور کرواسی این موضوع تدریس می شود. مربیان جوان کروات به خوبی در حال فعالیت هستند و عملکرد عالی دارند.

برانکو:مردم با فوتبال زندگی می‌کنند/ خیلی‌ها در این کشورهایی که کار کردم بودند، اما قهرمان نبودند

من استاد فوتبال هستم

برانکو افزود: من استاد فوتبال هستم و دلیل این حرفم نیز رسیدن به اهدافم است. من در کشور ایران کار کردم و به کرواسی بازگشتم. همچنین در کشور‌های عربستان و امارات متحده عربی نیز سابقه فعالیت دارم. در هر کشوری که کار کردم فرهنگ‌ها و شرایط زندگی متفاوت بود. البته زمانی هم برای منطبق شدن با آن‌ها برای من وجود نداشت با این حال تمام شب تلاش کردم تا با این کشور‌ها منطبق شوم و به موفقیت برسم.

برانکو درباره با موفقیت‌های اخیرش گفت: اکنون در شرایط خوبی هستم و به عنوان مربی خود را پذیرفته ام.۱۵ سال قبل من مربی خوبی بودم و موفقیت‌های خوبی را به دست آوردم. اکنون به فعالیت‌های قبلی ام فکر کرده و خجالت می‌کشم. دانش حقیقی و تجربه بهترین ثروت است و کمبود تجربه بزرگترین مشکل را برای مربیگری ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید:

سریال بدشانسی‌های پرسپولیس کلید خورد

پیشنهاد قرمز‌های تهران و تبریز به بازیکن سابق استقلال

سلطانی‌فر: سازمان خصوصی‌سازی در حال بررسی مدارک برای مزایده استقلال و پرسپولیس است


انتهای پیام/

اظهارات سرمربی پرسپولیس درباره شرایط فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار