نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:فعالیت‌های قرآنی در جامعه گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی گفت: در برگزاری رویداد‌های قرآنی باید بعد معنوی قرآن پررنگتر و به دور از تشریفات بوده چرا که این امر موجب اثرگذاری و درک بیشتر فضایل قرانی خواهد شد.
 
حجت الاسلام و المسلین سید مهدی قریشی در ادامه به اشاره به اهمیت گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه گفت:برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد. کاربردی کردن دستورات قرآنی در بطن جامعه. آموزش بیشتر و بروز قرآن در مدارس و مراکز آموزشی. آشنایی بیشتر نسل جوان با فلسفه قرآن. پرورش مدیران قرآنی و حمایت از موسسه‌های قرانی باید نقش پررنگ تری در فعالیت‌های متولیان قرآنی استان داشته باشد.
 
خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر وجود بیش از ۱۰ میلیون نفر حافظ قرانی در کشور گفت:سهم این استان از این تعداد قرآن آموز ۴۰۰ هزار نفر است که برای تقویت برنامه‌های قرآنی و پرورش نخبگان در سطح این استان امسال در کنار برگزاری جشنواره‌های ملی آیات و عقیله العرب، در سفر اخیر وزیر فرهنگ نیز تفاهم نامه‌ای به مبلغ ۱۰ میلیارد تومانی جهت رونق برنامه‌ها و مراکز قرآنی در سطح استان تصویب شده است.
 
جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این جلسه خواستار برگزاری منسجم و متمرکز رویداد‌های بزرگ قرآنی زیر نظر این سازمان و عدم موازی کاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری متفرقه مسابقات قرانی شد.
 
در پایان این نشست ضمن تجلیل از برترین مسابقات قرآنی رمضان از بنر جشنواره ملی آیات مطبوعات و رسانه‌های استان تیز رونمایی شد.
 
انتهای پیام/
 

برگزاری جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.