بیش از ۵۳۸ هزار تن انواع کالا از مازندران به ۴۰ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی یوسفی منش مدیرکل گمرکات مازندران در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۵۳۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۳۹ میلیون و ۴۶۴ هزار دلار، ۹ ماهه امسال از طریق گمرکات استان در نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و دفتر گمرکی آمل به دیگر کشور‌ها صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۵ درصد و ارزشی بیش از ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: اقلام عمده کالا‌های صادرات از گمرکات مازندران شامل فرآورده‌های لبنی، مواد غذایی، کالا‌های صنعتی، سیمان، مصنوعات از چدن و فرآورده‌های نفتی بود که به ۴۰ کشور جهان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات مازندران با با بیان اینکه عمده‌ترین مقصد تجاری گمرکات مازندران کشور‌های عراق، افغانستان، قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکیه بوده است، گفت: درآمد گمرکات مازندران در ۹ ماهه امسال به بیش از ۹۸۴ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال رسید.

یوسفی منش افزود: همچنین در ۹ ماهه امسال به میزان بیش از ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار) وارد کشور شده است که اقلام عمده کالا‌های وارداتی شامل جو، ذرت، روغن نباتی، کاغذ، آهن آلات، چوب و تخته از ۳۱ کشور مختلف جهان و عمده‌ترین آن کشور‌های روسیه، امارات، آلمان، هلند و سوئیس بوده است.

وی گفت: در همین مدت بیش از ۴۳ هزار تن کالا شامل آهن آلات، کانتینر، تخته و کاغذ چاپ و تحریر، کود اوره و پارچه به ارزش ۳۲ میلیون و ۶۱۶ دلار به مقصد افغانستان، پاکستان، گرجستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، هندوستان، قزاقستان و عراق از طریق گمرکات مازندران ترانزیت خارجی شده است.

مدیرکل گمرکات مازندران افزود: در ۹ ماه امسال، مازندرانی‌ها ۶۳۹ کیلوگرم هدیه و سوغات به ارزش ۳۶ هزار دلار از طریق گمرک امانات پستی ساری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه از لحاظ ارزشی ۲۴۴ درصد رشد داشت و از سویی دیگر ۴۱ هزار دلار نیز هدیه به سایر کشور‌ها ارسال کردند.

انتهای پیام/ م       

صادرات ۵۳۸ هزار تنی انواع کالا از مازندران به خارج

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار