زهرایی با بیان اینکه چاره‌ای جز سازگاری با تغییرات اقلیمی نداریم، گفت: 25 درصد جمعیت کشور در حوزه خلیج فارس مستقر هستند که حدود 50 درصد منابع آبی در این منطقه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بنفشه زهرایی دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم آبی وزارت نیرو در نشست ایران و چالش ۲۰۲۰ و سیاست‌های توسعه در مواجه با تغییر اقلیم اظهار کرد: تغییر اقلیم در کشورهای مختلف اثرات مختلفی داشته است، برای نمونه کشورهایی که کم آب بودند، کم‌آب‌تر شدند و کشورهایی که مرطوب و سرد بودند، مرطوب‌تر و سردتر شدند و این تغییرات اقلیم کشور ما را نیز تهدید می‌کند.

وی افزود: به‌ دلیل گرمایش زمین و تغییر اقلیم، نیازهای آبی کشاورزی در کشور افزایش یافته و توزیع زمانی و مکانی بارش‌ها در کشور تغییر کرده است و کمبود منابع آبی و همچنین رشد جمعیت همراه با توسعه کشور سبب شده که فشار بر منابع آب بیشتر شود.

زهرایی با بیان اینکه چاره‌ای جز سازگاری با تغییرات اقلیمی نداریم، تصریح کرد: حدود 50 میلیون نفر در فلات مرکزی ساکن هستند و تنها 22 درصد منابع آبی در این حوزه قرار دارد، این در صورتی است که 25 درصد جمعیت کشور در حوزه خلیج فارس مستقر هستند که حدود 50 درصد منابع آبی در این منطقه قرار دارد.

مدیر طرح سازگاری با کم‌آبی وزارت نیرو گفت: ایران در زمینه مصرف آب و انرژی در بخش کشاورزی جزء ۲۰ کشور نخست دنیا قرار دارد و تغییرات اقلیم باعث شده که منابع محدود شکننده آب در کشور کمتر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار