سرپرست اداره بزرگداشت مقام معلم گفت: اصول هجده‌گانه تکریم و بزرگداشت مقام معلم موردبررسی قرارگرفته و نظرات استان‌ها را لحاظ می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، معصومه گران‌مایه صبح امروز در جلسه معاونین پژوهشی آموزش پرورش استان‌های غرب کشور که در سالن جلسات خانه معلم برگزار شد، اظهار داشت: ستاد مرکزی بزرگداشت معلم چند سالی است که رویکرد تکریم و بزرگداشت معلمان را تغییر داده و از اجرای تک برنامه انتخاب معلم نمونه به رویکرد‌های دیگر پرداختیم چراکه به این نتیجه رسیدیم که حتی اگر کیفی‌ترین شاخص‌ها را برای انتخاب معلم نمونه داشته باشیم در اجرا با مشکل مواجه می‌شویم، زیرا کنترل چندانی روی مدیران در مدارس نداریم.

وی افزود: حتی اگر مدیران در اجرا موفق باشند رسالت و وظیفه تکریم معلمان بر عهده ما است و در مقابل مقام معلم نمی‌توانیم آن‌طور که بایدوشاید کاری انجام دهیم؛ با توجه به نقد‌هایی که به رویکرد ستاد بزرگداشت مقام معلم درگذشته بود با استفاده از سند تحول، مصاحبه با معاونان وزیر، مدیران ستاد و صاحب‌نظران به مواردی رسیدیم که در قالب اصول حاکم بر برنامه‌های تکریم دستورالعملی تدوین شد.

سرپرست اداره بزرگداشت مقام معلم عنوان کرد: مصداق و تکریم معلم در سه بعد فردی، اجتماعی و سازمانی موردتوجه است و با استفاده از دستورالعمل برنامه‌های استانی، منطقه‌ای و استانی برنامه‌ریزی کردیم.

وی بیان کرد: سه سال از اجرای دستورالعمل گذشته و اکنون نیاز است مواردی، چون قابلیت اجرایی دستورالعمل، تأثیرگذاری، بازخورد و چالش‌ها بیان شود، همچنین تجارب استان‌ها با دیگر استان‌ها به اشتراک گذاشته شود تا راه کوتاه‌تر شود، در این جلسه ۱۸ اصل موردبررسی قرارگرفته و نظرات استان‌ها را می‌شنویم.

انتهای پیام/پ

ستاد مرکزی بزرگداشت معلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.