حیدر آسیابی گفت: به مناسبت میلاد پیامبر (ص) ۵۰ نفر از ۶۱۹ نفر محکوم عمومی و انقلاب سراسر کشور در استان سمنان مورد عفو رهبری واقع شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حیدر آسیابی دادستان استان سمنان در نشست گروه عفو و تخفیف مجازات محکومان استان سمنان،با اشاره به اینکه استان سمنان بیشترین آمار برخورداری از بخشش، تخفیف و تبدیل مجازات محکومان اعطایی مقام معظم رهبری را به خود اختصاص داده است،گفت: کمیسیون عفو و تخفیف مجازات محکومان استان طی چهار سال اخیر با استفاده از عفو یا تخفیف مجازات اعطایی موفق عمل کرده است.

وی افزود: استان سمنان کمتر از یک درصد زندانیان سراسر کشور را دارا است، اما ۹ درصد عفوشدگان متعلق به این استان بودند. آسیابی تصریح کرد: با ابتکار دادگستری و صدور حکم مأموریت برای دو نفر از قضات، تمامی محکومان جرائم مواد مخدر مشمول ماده ۴۵ الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر ظرف بازه‌ی زمانی کوتاهی در سطح استان تعیین تکلیف شدند.

وی در پایان اظهر داشت: عفو یا تخفیف مجازات صورت گرفته در سطح استان سمنان در چارچوب قوانین و مقررات و در نظر گرفتن نوع جرائم ارتکابی محکومان بوده و حفظ آرامش و امنیت جامعه برای مسئولان دستگاه قضایی یک اولویت بسیار مهم محسوب می‌شود.

انتهای پیام / م

کمتر از یک در صد زندانیان کشور در استان سمنان در بند هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.