مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:تمرین قایق بقا به منظور ارتقاء سطح آموزشی دریانوردان و ترویج استفاده از تجهیزات ایمنی دریایی امروز در بندر خرمشهر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: مانور ایمنی و امداد دریایی توسط شرکت های ISCO و خط دریا بندر با همکاری معاونت دریایی بندر خرمشهر در راستای اشاعه فرهنگ دریایی و اهداف کنوانسیون بین المللی حفظ جان افراد در دریا و حفاظت از محیط زیست دریایی اجرا شد.

وی افزود: در جریان برگزاری این تمرین دریایی که طبق سناریوی از پیش طراحی شده باحضور شرکت های کشتیرانی فعال ملوانان و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر در بندر خرمشهر برگزار شد، دریانوردان با انجام ماموریت های محوله در زمان تعیین شده تمام مراحل مانور را مطابق برنامه با موفقیت اجرا کردند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پیش از این، مانور آدم به دریا و اطفاء حریق شناور برای دریانوردان و شناورهای سنتی در بندر خرمشهر برگزار شده بود.

نخستین اسکله خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.

بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.

انتهای پیام / د

برگزاری تمرین ایمنی  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.