کره‌شمالی ضمن انتقاد از قطعنامه اخیر سازمان ملل علیه خود، آن را یک «تحریک جدی» برای دستیابی به صلح در شبه‌جزیره کره توصیف کرد.

کره‌شمالی قطعنامه اخیر سازمان ملل را یک «تحریک جدی» توصیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) به قطعنامه اخیر سازمان ملل که در آن نقض حقوق‌بشر از سوی پیونگ یانگ را محکوم کرده بود به شدت واکنش نشان داد و آن را یک "تحریک جدی" خواند که روند دستیابی به صلح در شبه‌جزیره کره را تضعیف می‌کند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد هفته گذشته قطعنامه‌ای را با اجماع همه  اعضا تصویب کرد و در آن کره‌شمالی را به خاطر آنچه که نقض حقوق‌بشر "سیستماتیک، گسترده و ناخوشایند" خوانده بود، محکوم کرد.

این چهاردهمین سال متوالی‌ است که سازمان ملل متحد چنین قطعنامه‌ای را علیه کره شمالی تصویب می کند. این درحالی است که کره شمالی به طور مداوم هرگونه نقض حقوق بشر در این کشور را تکذیب کرده و انتقادات مکرر سازمان ملل علیه پیونگ یانگ را تلاشی برای تضعیف رهبری این کشور خوانده است.

روزنامه "رودونگ" کره شمالی قطعنامه اخیر سازمان ملل را یک "تحریک سیاسی جدی علیه کره شمالی و یک حرکت شرورانه برای لکه‌دار کردن چهره جهانی کره شمالی" نامیده است.

این روزنامه در مطلبی نوشت: «اهداف شیطانی آمریکا در مسئله نقض حقوق بشر در جمهوری دموکراتیک خلق کره به منظور گسترش تحریم‌ها و فشار‌ها و افزایش آنهاست.» در این مطلب همچنین حمایت های کره جنوبی از قطعنامه های سازمان ملل اقدامی ناشی از "بی فکری" خوانده شده است. زیرا این اقدام می‌تواند فضای اتحاد میان کره شمالی و کره جنوبی را لکه دار کند.

واشنگتن هم به صورت جداگانه به دنبال برگزاری یک نشست در شورای امنیت با هدف بررسی وضع حقوق بشر در کره شمالی بود؛ اما این ماه به دلیل اطمینان نداشتن از حمایت شرکای خود، از این گزینه صرف نظر کرد. آمریکا هم اکنون امیدوار است در ماه آینده میلادی این نشست را برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار