کارشناسان هندی معتقدند خارج شدن نیرو‌های آمریکایی از سوریه، از یک تغییر سناریوی ژئوپلیتیکی حکایت دارد و از درک برتری‌های دیگر طرف‌ها در بحران سوریه مانند روسیه و ایران نشات می‌گیرد.

کارشناسان هندی: برتری‌های ایران و روسیه، ترامپ را به عقب‌نشینی از سوریه وادار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کارشناسان هندی معتقدند اعلام خبر خارج شدن نیرو‌های آمریکایی از سوریه از سوی دونالد ترامپ، از یک تغییر سناریوی ژئوپلیتیکی حکایت دارد و از درک برتری‌های دیگر طرف‌ها در بحران سوریه مانند روسیه و ایران نشات می‌گیرد.

کانوال سیبال، کارشناس مسائل خارجی در هند، بر این باور است که اعلام این خبر از طرف ترامپ با تناقض‌هایی همراه است. به این معنی که به رغم ادعای پیروزی ترامپ، این اقدام بیشتر به منزله واگذاری میدان به بازیگران مخالف آمریکا مانند روسیه و ایران است.

این کارشناس مسائل خارجی و دیپلمات سابق در گفتگو با اسپوتنیک با تاکید بر اینکه این تصمیم با تناقضاتی همراه است، گفت: برخی مقامات ارشد در عرصه سیاسی آمریکا هستند که ضد این اقدام مطالبی بیان کرده اند. این تصمیم اگر اجرایی شود فضا را برای کشور‌هایی مانند ایران و روسیه بازتر می‌کند تا حضور خود را در منطقه مستحکم‌تر کنند.

کی پی فابیان، یک دیپلمات بازنشسته دیگر، نیز معتقد است آمریکا تلاش می‌کند خود را از اوضاعی مبهم و پیچیده خلاص کند.

او در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: آمریکا ابتدا تصمیم داشت حکومت سوریه را تغییر دهد، اما خیلی وقت پیش از این تصمیم منصرف شد. حضور آمریکا در سوریه در ماه‌های اخیر تنها با هدف حمایت از کُرد‌ها ادامه یافت. اما واقعیت‌های ژئوپلیتیکی در نهایت آمریکا را مجبور کرد تصمیم بگیرد از سوریه عقب نشینی کند.

به اعتقاد وی، بعید است ترامپ متوجه امتیاز‌هایی نشده باشد که روسیه و ایران در سوریه از آن‌ها برخوردارند.

این دیپلمات بازنشسته افزود: "ترامپ متوجه امتیاز‌های نظامی و محلی چشمگیری که روسیه و ایران در سوریه از آن‌ها بهره مندند، شده است و این اقدام [خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از سوریه] با هدف به حداقل رساندن خسارت‌هایی است که کشورش متحمل می‌شود."

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
اورسجی
۱۵:۰۵ ۰۴ دی ۱۳۹۷
واقعیت اینست که این خروج ناشی از تفکرات متبحرانه شخصی چون ژنرال سلیمانی است که عرصه را بر آمریکا تنگ کرد.و از لحاظ میدانی و حتی تاکتیکی نتوانست حریف سلیمانی شود.
-
اورسجی
۱۵:۰۵ ۰۴ دی ۱۳۹۷
واقعیت اینست که این خروج ناشی از تفکرات متبحرانه شخصی چون ژنرال سلیمانی است که عرصه را بر آمریکا تنگ کرد.و از لحاظ میدانی و حتی تاکتیکی نتوانست حریف سلیمانی شود.
آخرین اخبار