رئیس شورای هماهنگی مؤسسان تهران گفت: برخی مسئولان آموزش و پرورش در برابر مدارس غیردولتی موضع‌گیری دارند.

موضع‌گیری برخی مسئولان آموزش و پرورش در برابر مدارس غیر دولتیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی صنیعی رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی تهران در گردهمایی شورای هماهنگی موسسان مناطق ۱۹ گانه شهر تهران اظهار کرد: در دوره اخیر با تصویب و نظارت آیین‌نامه‌ها که فرایندی بسیار پیچیده و خاص داشت اقدامات مدارس غیر دولتی را بیش از پیش مورد توجه قرار دادیم.

وی ادامه داد: شکل تدوین آیین‌نامه به گونه‌ای است که موسسان بیشترین بهره‌وری را از قانون ببرند و در عین حال کیفیت لازم برای مدارس غیر دولتی وجود داشته باشد.

صنیعی با اشاره به اینکه در آستانه سی‌امین سال تاسیس مدارس و مراکز غیر دولتی هستیم گفت: بسیاری از موسسان مشکلات و دردهایی دارند و از کم لطفی‌ها، وجود صندلی‌های خالی و مشکلات اداره مدارس و مراکز گلایه‌مند هستند.

رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی تهران با بیان اینکه با توجه به مشکلات موجود برای موسسان برخی از آنها در آستانه توقف فعالیت هستند، گفت: عمده این مشکلات به شهریه برمی‌گردد و یکی از آیتم‌هایی که در تعیین الگوی شهریه چندان به آن توجه نشده است، اجاره ملک بوده و باتوجه به شرایط اقتصادی امسال اجاره‌بها باعث اعتراض موسسان شده است.

وی افزود: اگر نتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم ۲ اتفاق درباره مدارس غیر دولتی متصور هستیم اول آنکه باعث توقف فعالیت مدرسه می‌شویم یا آنکه موسس مجبور می‌شود که عددی خارج از استاندارد در نظر گرفته شده شهریه دریافت کند که این موضوع عبور از قوانین محسوب می‌شود.

صنیعی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از افراد حتی در رده‌ مسئولان آموزش و پرورش اعتقادی به مدارس غیر دولتی ندارند، تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی داشتیم اما برخی از افراد حتی در آموزش و پرورش موضع‌گیری‌های رسمی و غیر رسمی نسبت به مدارس غیر دولتی دارند که باعث لطمه به جایگاه مدارس غیر دولتی می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی تهران تاکید کرد: همواره در کنار موسسان غیر دولتی هستیم چرا که این مدارس علاوه بر مدیریت تراکم به ارتقای سطح مدارس دولتی هم کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: اخیرا درباره رعایت نکات نوسازی مدارس غیر دولتی بررسی‌های لازم انجام شد و طبق بازنگری‌های جدید استانداردهای مدارس استیجاری تا 4 سال مدارس خریداری شده تا 6 سال و مدارس احداثی تا 8 سال اعتبار داشته باشد.

ساماندهی ۲۱ هزار دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی منطقه ۳

در ادامه برنامه ماجدی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۳ درباره وضعیت مدارس این منطقه گفت: مدارس دولتی با داشتن فضا‌های موجود ۲۱ هزار دانش‌آموز را با کلاس‌هایی با تراکم بین ۳۰ تا ۳۲ نفر تحت پوشش قرار داده اند و این در حالی است که در بخش‌های دولتی میانگین کلاس‌ها جمعیت بین ۱۶ تا ۲۲ نفر است که در این شرایط الگوی استانداردن آنکه لحاظ شده است.

ماجدی ادامه داد: البته سعی کردیم با وجود جمعیت موجود در مدارس دولتی کارآمدی و کیفیت لازم در این مدارس را هم حفظ کنیم تا رقابتی سالم بین مدارس دولتی و غیر دولتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اکنون کمبود نیروی انسانی داریم، اما اگر مدارس غیر دولتی نبودند در بخش دولتی نیاز به ۵۰۰ نیروی کارآمد داشتیم البته این کمک به تأمین نیرو در سایر مناطق هم مشهود است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۳ اظهار کرد: اکنون ۸۰ واحد دولتی و ۲۰۰ واحد غیر دولتی در منطقه ۳ وجود دارد که میانگین اجاره مدارس دولتی ماهیانه ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

ماجدی تصریح کرد: با وجود مدارس غیر دولتی 21 هزار دانش‌آموزان ساماندهی شدند و امکانات و تجهیزات لازم را دریافت کردند البته سعی داریم عدالت آموزشی در تمامی مناطق آموزشی کشور برقرار باشد تا کارآمدی و کیفیت لازم را از نظر آموزشی داشته باشیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.