میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نشست روز گذشته به همراه نمایندگاه استقلال و پرسپولیس در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون ویژه نظارت بر اصل 44 روز گذشته جلسه ای را با حضور نمایندگان استقلال و پرسپولیس، وزارت ورزش و جوانان، دیوان محاسبات، مرکز پژوهشگاه و خصوصی سازی برگزار کرد و موضوع این جلسه بر این اساس بود که برای برگزاری واگذاری استقلال و پرسپولیس هم فکری شود.

کارگروهی تشکیل می شود تا راهکار های مناسب را جمع بندی کنند و واگذاری مطلوب انجام شود

او ادامه داد: دوستان نظرات خود را بیان کردند و قرار شد کار گروهی تشکیل تا 2 هفته آینده با ارائه نقطه نظرات تصمیم های جدیدی اتخاذ شود. جلسه برای این بود که واگذاری به نحو مطلوب انجام شود و همین کار هم صورت گرفت و مجلس شورای اسلامی به شدت به دنبال واگذاری استقلال و پرسپولیس است و ما هم به شدت پیگیر این موضوع هستیم.

اقدامات خوبی در 2 باشگاه انجام شده و شفافیت در صورت حساب ها وجود دارد

او درباره اینکه آیا صورت های حساب مالی استقلال و پرسپولیس به دست خصوصی سازی رسید یا خیر بیان کرد: نسبت به 3 ،4 سال گذشته شرایط بهتر شده و جا دارد بابت شفاف سازی از سلطانی فر و داورزنی تشکر کنم و انصافا اقدامات خوبی برای واگذاری  انجام شده و ما در سال های گذشته چیزی به نام صورت حساب مالی در این 2 باشگاه نداشتیم ولی خدا را شکر استقلال و پرسپولیس دارای صورت حساب های مالی هستند. باشگاه استقلال تا 31 تیرماه 97 حساب های مالی را ارائه داده و پرسپولیس نیز تا تاریخ 31 خرداد 96 صورت های مالی اش موجود است و قرار شده تا تاریخ 31 خرداد 97 هم صورت های این باشگاه به دست ما برسد. بنابراین صورتحساب مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تحویل گرفتیم و باید همکاری ادامه پیدا کند و پرسپولیسی ها زودتر صورت های خود را ارائه دهند تا قیمت گذاری به تعویق نیفتد.

پرسپولیس و استقلال در صورت فروش، با بدهی و دارایی در اختیار خریداران قرار می گیرد

پوری حسینی درباره بدهی های 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه واگذاری گفت: همیشه همین طور هست که شرکت ها هم دارایی دارند و هم بدهی. سال 93 ،94 در نظر داشتیم برند هر 2 باشگاه را به فروش برسانیم و بدهی استقلال و پرسپولیس بر عهده دولت بود اما در حال حاضر شرکت و سهم را به فروش می رسانیم و به نوعی دارایی و بدهی با هم به فروش می رسد. هر 2 باشگاه بدهی قابل توجهی دارند که در پرونده ها موجود است و خیلی جاها شاید بدهی ها مشخص نباشد اما لحاظ می شود.

تا پایان بهمن قیمت پایه مشخص می شود و زود است برای قیمت گذاری قضاوت کنیم

او درباره قیمت پایه برای واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت :هنوز قیمتی لحاظ نشده است و خیلی برای این کار زود است. باید تا پایان بهمن ماه صبر کنیم. بنابراین تا پایان بهمن قیمت پایه مشخص می شود و اکنون زود است برای قیمت گذاری قضاوت کنیم.

از طریق جراید شنیدم خیلی ها برای خرید اعلام آمادگی کرده اند، اما پیشنهاد های رسمی بعد از قیمت گذاری است

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره اینکه آیا پیشنهادی اکنون به دست این سازمان برای خرید استقلال و پرسپولیس رسیده است یا خیر عنوان کرد: اظهار نظر و پیشنهاد به ما رسیده است اما در حال حاضر شرایط به گونه ای نیست که فردی حضور بسته پیشنهادی را به ما ارائه دهد. هنوز قیمت مشخص نیست و پیشنهاد هم معنایی ندارد. اعلام آمادگی برای خرید شده که ما هم از این موضوع خوشحال هستیم. باز هم می گویم فقط از طریق جراید شنیدم خیلی ها اعلام آمادگی برای خرید دارند اما پیشنهاد های رسمی بعد از قیمت گذاری است.

هر فردی شرایط آگهی را داشته باشد می تواند در مزایده شرکت کند قدم همه روی چشم خصوصی سازی است

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره اینکه آیا واگذاری به تمامی افراد انجام می شود یا خیر گفت: شرایط در آگهی ارائه می شود که طبق آن خصوصی سازی عمل می کند. چه فرد عادی چه پیشکسوت هر کدام شرایط آگهی را داشته باشند قدمشان روی چشم ما و ما واگذاری را انجام می دهیم. بنابراین هر فردی شرایط آگهی را داشته باشد می تواند در مزایده شرکت کند قدم همه روی چشم خصوصی سازی است.

سازمان خصوصی سازی یکی از سالم ترین مزایده ها را برگزار می کند

سازمان خصوصی سازی یکی از سالم ترین مزایده ها را برگزار می کند و هیچ مشکلی نداریم و قدم تمامی افرادی که واجد صلاحیت هستند روی چشم ما خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

پوری‌حسینی: انتظار نداشته باشید تا پایان بهمن قیمت گذاری سرخابی‌ها انجام شود

عابدینی: پرسپولیس و استقلال تا پایان سال خصوصی نمی‌شوند/ دولت هیچگاه به بار معنوی سرخابی‌ها بها نمی‌دهد/ کار را باید به مردم واگذار کنیم

دادکان: "نوستراداموس" نیستم، اما مردم و جامعه ایران را می‌شناسم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بنازم پرسپولیس تیمی هست که مردم ایران دوسش دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
یعنی ورزشگاه آزادی میرسه به صاحب اصلیش استقلال.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۷
اره نیوکمپ هم میدن به صاحب اصلیش استقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
وزير ورزش دست از حمايت از پرسپولیس بكشه استقلال 30 ميليون هوادار داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۴ دی ۱۳۹۷
وزير ورزش دست از حمايت از پرسپولیس بكشه استقلال 30 ميليون هوادار داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷
#استقلالیم
آخرین اخبار