رئیس مجلس گفت: بر اساس اصلاح ساختار در صورت لزوم اصلاحیه بودجه سال ۹۸ در طول سال ارائه خواهد شد.


خالقی/ عینیدر صورت لزوم اصلاحیه بودجه در طول سال ارائه می‌شود/ سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها بر روی موضوع آب اقداماتی را داشته‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس در بازدید از جشنواره ملی گل زعفران تربت حیدریه و زاوه که در مجلس برپا شده بود با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: این بودجه در دستور کار کمیسیون‌های مجلس قرار خواهد گرفت تا نمایندگان پیشنهادات خود را در این مورد ارائه کنند.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۹۸ باید دو هفته پیش به مجلس ارائه می‌شد، اما مقام معظم رهبری تدابیری داشتند که این بودجه باید با شرایط تحریمی مورد بازبینی قرار بگیرد.

رئیس مجلس افزود: بر این اساس جلساتی برگزار شد و آقایان بعد از بحث و بررسی به این نتیجه رسیدند که سقف بودجه باید از ۴۳۰  پایین آورده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

لاریجانی بیان کرد: برخی مواردی که رهبری انقلاب تاکید داشتند، علی‌الخصوص در اشتغال و فضای تولید این بود که بستر‌های مناسبی برای این موضوعات فراهم شود، البته ایشان نکته مهم‌تری هم فرمودند که به نظر من کلیدی است و باید ساختار بودجه متناسب با چالش‌های موجود در کشور تنظیم شود. برای این کار باید یک نقشه راهی برای بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ تنظیم شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه بررسی بر روی نقشه راه بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ آغاز شده است، گفت: رئیس جمهور صبح امروز برخی از مشخصات این نقشه راه را مانند حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی بیان کرد تا بازنشستگان عزیز بدانند این صندوق‌ها چه انضباطی دارند و آینده‌ای متناسب با شرایط برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

لاریجانی با اشاره به مسئله نقدینگی و فربه شدن دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور هم گفت: بار اصلی بودجه کشور به سمت امور اجرایی است که باید متناسب شود.

وی همچنین درباره حوزه آب در کشور هم اظهار کرد: امروز در مجلس بخش‌های مختلف درباره این موضوع نقطه نظراتی داشتند که باید برای آن تدبیر شده است، باید بر این چالش‌ها تدابیر لازمی اتخاذ شود تا بدانیم این چالش‌ها در چه افقی قابل حل است.

رئیس مجلس افزود: بر اساس این مسائل سازمان برنامه و بودجه عناوین پیشنهادات اولیه خود را ارائه کرده‌اند، البته مرکز پژوهش‌های مجلس پیش از این در این زمینه اقداماتی داشته و قرار است ظرف چند ماه آینده این موارد مدون شود.

لاریجانی تصریح کرد: بودجه سال ۹۸ در حال حاضر تنظیم اولیه شده و در این فاصله در مجلس تصویب شود و بر اساس اصلاح ساختار احتیاج به اصلاحات بعدی داشته باشد باز هم اصلاحیه لایحه بودجه در طول سال ارائه خواهد شد. برای سال ۹۹ هم بر اساس همین چارچوب و نقشه راه کار پیش خواهد رفت.

رئیس مجلس درباره کشت زعفران در کشور هم گفت: یکی از نقاط مثبت کار کشاورزی در ایران تولید زعفران است که در مناطق کم آب یافت شده و از این گیاه به خوبی می‌توان استفاده کرد.

لاریجانی بیان کرد: یکی از شاخص‌های ایران در بخش کشاورزی تولید زعفران است که با توجه به حجم زیاد تولید زعفران در ایران و اینکه کشورمان قطب اصلی تولید زعفران در جهان است، باید در صنایع بسته‌بندی سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد و اجازه ندهیم این محصول را کشور‌های دیگر از ما بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار