رئیس نیروگاه اتمی بوشهرگفت: این نیروگاه تا کنون ۳۴ میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه سراسری کشور تحویل داده است.

۳۴ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای به شبکه سراسری تحویل شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین غفاری امروز در همایش تبادل تجارب نیروگاه‌های حرارتی و هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر افزود: واحد نخست این نیروگاه از زمان اتصال به شبکه برق (شهریور سال ۱۳۹۰) تا کنون، ۱۹۲۱ روز فعالیت کرده و نتیجه آن تحویل ۳۴ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه سراسری کشور بوده است.

وی ادامه داد: با تولید این میزان برق هسته‌ای، معادل۵۱ میلیون بشکه نفت در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی شده است.

غفاری بیان کرد: فعالیت واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر در دهه اول اسفند برای انجام تعمیرات متوقف خواهد شد و پس از تعمیرات فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر که توان تولید هزار مگاوات برق را دارد، شهریور سال ۱۳۹۰ به شبکه سراسری برق متصل شده است.

رئیس و مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر همچنین خبر داد که واحد‌های دوم و سوم این نیروگاه در مرحله بهسازی خاک قرار دارند، واحد‌هایی که ساختشان ۲۰ شهریور ۹۵ آغاز شده و توان تولید هزار و ۵۷ مگاوات برق را دارند.

غفاری تولید برق را یکی از مولفه‌های اصلی توسعه کشور خواند و تصریح کرد: آمار‌های سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد نیروگاه‌های هسته‌ای بیش از ۱۰ درصد برق جهان را تولید می‌کنند که این میزان تا سال ۲۰۳۰ افزایش چشمگیری خواهد یافت.

رئیس و مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر را‌کتور آب سبک تحت فشار را از ایمن‌ترین راکتور‌های هسته‌ای دانست و حفظ الزامات هسته‌ای را از مزایای نیروگاه اتمی بوشهر عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر در مرحله بهسازی خاک قرار دارند

برچسب ها: نیروگاه بوشهر ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.