مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از تمدید مهلت بیمه محصولات پاییزه در استان تا ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آلاله، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: به منظور بهره مندی کشاورزان از تسهیلات حمایتی دولت و به دنبال استقبال کشاورزان خوزستانی از بیمه محصولات پاییزه، زمان بیمه مزارع در استان تا ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷ تمدید شد.

وی بیان کرد: کشاورزان خوزستانی با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه‌ای در سراسر استان می‌توانند محصولات پاییزه خود را به صورت نقدی، اقساط و یا به روش تهاتری بیمه کنند.

آلاله اذعان داشت: روش تهاتری به این صورت است که کشاورزانی که از صندوق بیمه محصولات کشاورزی مطالبه (خسارت) دارند می‌توانند با کسر مطالبات خود و بدون اینکه وجهی بپردازند نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون ۲۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که عموما گندم، کلزا و جو بوده است زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته اند.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه کمک دولت به کشاورزان تنها از طریق فرآیند بیمه کشاورزی امکانپذیر است، ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان دی ماه کشاورزان خوزستانی بتوانند محصولات کشاورزی پاییزه خود را زیرپوشش قرار دهند.

محمد آلاله با اشاره به اینکه حوادث طبیعی (خشکسالی، سیلاب و گرد وغبار) همواره بخش کشاورزی خوزستانی را مورد تهدید قرار داده است و صندوق بیمه محصولات کشاورزی حامی اصلی کشاورزان عمل خواهد کرد از کشاورزان خوزستانی خواست در فرصت جدید، نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند تا گام مهمی در امنیت غذایی مردم و کمک به توان مالی کشاورزان برداشته شود.

وی افزود: ۵۴ درصد حق بیمه کشاورزی را دولت و تنها ۴۶ درصد را کشاورز پرداخت می‌کند.

گفتنی است؛ بارندگی‌های شدید ۳ هفته پیش در شمال خوزستان سبب خسارت بیش از ۳ هزار میلیارد ریالی به کشاورزان و از بین رفتن ۲۷۰ هزار تن سبزی و صیفی شد و چون زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی نبودند، هیچ گونه خسارتی از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت نخواهد شد.

انتهای پیام/گ

مهلت بیمه محصولات کشاورزی تمدید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.