­روزنامه ترکیه‌ای ینی شفق نوشت نیرو‌های مسلح ترکیه و ارتش آزاد سوریه کاملا برای آغاز عملیات در منطقه منبج سوریه آماده شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه نوشت نیرو‌های نظامی این کشور در انتظار فرمان آغاز عملیات نظامی در منبج هستند.

ینی شفق نوشت: نیرو‌های مسلح ترکیه و ارتش آزاد سوریه کاملا برای آغاز عملیات در منطقه منبج آماده شده‌اند. شمار نیرو‌های «ارتش آزاد سوریه» که از عفرین، اعزاز، جرابلس، الباب و مارع برای شرکت در این عملیات اعزام شده‌اند به ۱۳ هزار تن رسیده است.
یوسف حمود، سخنگوی «ارتش آزاد سوریه» (تحت حمایت ترکیه)، به روزنامه ینی شفق گفت: نیرو‌های ما در کنار نیرو‌های نظامی ترکیه در مرز مستقر شده‌اند و در چارچوب طرحی که ترکیه آماده کرده است، حرکت خواهند کرد. ما در انتظار فرمان ورود هستیم.

حمود گفت: سران پ‌ک‌ک که در منبج مستقر شده بودند، واحد‌های خود را رها کرده و گریخته‌اند. پس از آنکه برت مک گورک، نماینده ویژه آمریکا، از سمت خود استعفا و منطقه را ترک کرد، «پ‌ک‌ک  و پ‌ی‌د» حیرت‌زده و سرگردان است.

حمود گفت: هدف ما پاکسازی ۵ هزار کیلومتر مربع از تروریست‌ها و برقراری امنیت و عدالت است.

روزنامه ینی شفق با اشاره به مشخص شدن نقاط آغاز عملیات و ادامه انتقال نیرو‌های نظامی به نقاط مذکور نوشت: اعزام نیرو‌های مسلح، خودرو‌ها و مهمات به این نقاط ادامه دارد.

به نوشته این روزنامه، پیش‌بینی می‌شود عملیات از محور اولاشلی، خالصه و شیخ ناصر آغاز و به مرکز منبج و در مرحله بعدی به ابو قلقل، سد تشرین و منطقه قره کوزاک گسترش یابد. این عملیات گام مهمی برای اجرای عملیات در شرق فرات خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار