مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش شعاع دید به کمتر از ۵۰ متر در ۸ نقطه استان از شب گذشته تا صبح امروز بدلیل پدیده مه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش شعاع دید به کمتر از ۵۰ متر در ۸ نقطه استان از شب گذشته تا صبح امروز بدلیل پدیده مه گفت: کم ترین دید افقی از دوشنبه شب تا صبح امروز در ایستگاه کشاورزی اهواز (ام الطمیر) به ۴۰ متر و در شهر‌های امیدیه، مسجدسلیمان، ماهشهر، رامهرمز، لالی، هندیجان و شادگان به ۵۰ متر کاهش یافت.

وی اظهار داشت: همچنین حداقل دید افقی در ایستگاه فرودگاهی اهواز و بهبهان ۱۰۰، آبادان ۸۰۰ و در گتوند یکهزار متر گزارش شده است.

هوای سرد و مه‌آلود تا آخر هفته در خوزستان ماندگار است

سبزه زاری در ادامه بیان کرد: هوا سرد و مه آلود تا پایان هفته جاری در استان ماندگار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اذعان داشت: تا روز چهارشنبه جو نسبتا پایداری بر استان خوزستان حاکم است، ضمن اینکه در این ایام پدیده غالب مه یا مه رقیق خواهد بود و توده هوای سرد همچنان روی استان مستقر خواهد بود.

محمد سبزه زاری با اشاره به تداوم کاهش دید در خوزستان تصریح کرد: از شب گذشته تا صبح امروز (۳ دی‌ماه) میزان کاهش دید در شهر‌های بهبهان، حسینیه، اندیمشک و لالی ۱۰۰ متر، مسجدسلیمان ۲۰۰ متر، امیدیه ۹۰۰ متر، شادگان ۱۰۰۰ متر و در اهواز  یکهزار و ۸۰۰ متر بوده است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته حداقل دمای ثبت‌شده در خوزستان در ایذه با ۲ درجه سانتی‌گراد و حداقل دما در دهدز به ۳ درجه و در آغاجاری و شادگان نیز به ۷ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

سبزه زراری اظهار کرد: حداقل دما در بهبهان، حسینیه، اندیمشک، رامهرمز، دزفول، مسجدسلیمان و هندیجان ۸ درجه سانتی‌گراد بوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان داشت: دمای هوا در امیدیه، بستان و ماهشهر به ۹ درجه سانتی‌گراد، در اهواز و آبادان ۱۰ درجه سانتی‌گراد و در گتوند به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۱۶.۸ و ایذه با ۲.۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۹ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/گ

نگاهی به وضعیت هوا در خوزستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.