شهردار تهران با بیان اینکه ایستگاه مترو دولت‌آباد تا شهدا تا آخر امسال بهره برداری می‌شود، گفت: کمتر از دو ماه میدان شهدا هم به میدان امام حسین وصل خواهد شد.

حد فاصل مترو دولت آباد تا شهدا تا آخر سال بهره‌برداری می‌شود/ شهر ری موتور محرکه گرشگری مذهبی تهران می شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه بازدید از ایستگاه مترو دولت‌آباد در جریان تکمیل خط ۶ مترو تهران قرار گرفت.

شهردار تهران در این بازدید با تشکر از همه کسانی که در توسعه خط ۶ مترو فعالیت داشتند گفت: تکمیل خط ۶ کار بزرگی بود و طولانی‌ترین خط تهران به شمار می‌رود و اکنون تأثیر زیادی بر موضوعات پایتخت دارد.

حناچی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی سازه‌های ساختمانی خط ۶ مترو تهران گفت: البته هنوز در تجهیزات عقب هستیم و تلاش می‌کنیم مشکلات بانک شهر را حل کنیم و منابع را تأمین کنیم.

وی در ادامه با ارائه آماری از شرایط سلامتی شهروندان تا حدودی با آلودگی هوا در ارتباط است، گفت: سالانه ۵۷ هزار نفر فوت طبیعی می‌کنند و هزار و ۲۰۰ نفر هم به خاطر حوادث غیر مترقبه جان می‌بازند.

شهردار تهران با بیان اینکه ۴۰۰ نفر به خاطر عدم رعایت ایمنی جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: ۹.۳ مردم تهران دیابت دارند که ۵۰ درصد آن‌ها اطلاع ندارند.

حناچی با بیان اینکه پایین‌ترین سطح کنترل لیست سالمندان در تهران است، گفت: سالمندان وضعیت خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه از هر ۸ تهرانی یک نفر فشار خون دارند، اظهار کرد: ۴۵۷۳ نفر بر اثر ذرات معلق بالای ۲.۵ میکرون در تهران از دنیا رفته‌اند، گفت: همچنین سالانه ۱۴۹۴ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی و آلودگی به بیمارستان مراجعه می‌کنند. وی تاکید کرد: ۱۹.۳ درصد تهرانی‌ها چاق هستند و ۱.۷ از آن‌ها بانوان هستند.

حناچی با بیان اینکه مصرف میوه و سبزی در ۵۰ درصد تهرانی‌ها کمتر از استاندارد مصرف است، اظهار کرد: کار مترو یک کار مهندسی است، ولی ارتباط مستقیمی با سلامت شهروندان دارد و هر چه سریعتر باید به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه ایستگاه دولت‌آباد تا شهدا تا آخر امسال بهره‌برداری می‌شود، اظهار کرد: این اتصال تأثیرات مثبتی را در مناطق جنوب تهران خواهد داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه این بخش از خط ۶، ۹ کیلومتر طول دارد، اظهار کرد: کمتر از ۲ ماه میدان شهدا به میدان امام حسین (ع) وصل می‌شود و مجموع این شرایط بار خط یک را سبک خواهد کرد.

حناچی در پایان گریزی هم به شهر ری زد و گفت: شهر ری موتور محرکه گردشگری مذهبی تهران خواهد شد و پذیرای گردشگران مختلف می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار شهری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار