یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نرخ مصوب ۹۸۰۰ تومانی هر کیلو مرغ غیر کارشناسی است/مرغداران نگران آینده تولید هستند

حجت گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، تصویب قیمت ۹۸۰۰ تومانی مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار غیر منطقی است.

نرخ مصوب ۹۸۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ غیر کارشناسی است/مرغداران نگران آینده تولید هستندعظیم‌حجت‌ عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نگرانی پیش روی مرغداران نسبت به تصویب قیمت ۹۸۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید اعم از نرخ جوجه یکروزه، نهاده های دامی، مکمل ها و هزینه های حمل و نقل و... مرغداران نسبت به جوجه ریزی واحدهای خود نگرانند چرا که هم اکنون حداقل قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده برای مرغدار ۸ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۱ هزار تومان تمام می شود.

وی اعلام نرخ مصوب ۹۸۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ را غیر کارشناسی دانست و گفت: ستاد تنظیم‌ بازار بدون هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید نرخ مصوب ۹۸۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ را اعلام کرد که این امر موجب شده تا بسیاری از مرغداران نسبت به جوجه ریزی واحدهای خود دچار شک و تردید شوند.

حجت ادامه داد: در شرایط فعلی مرغداران نسبت به جوجه ریزی واحدهای خود دچار شک و تردید هستند و همواره نگرانند که طی ۴۰ تا ۵۰ روز آینده سازمان تعزیرات حکومتی آنها را وادار کند تا مرغ تولیدی خود را با قیمت ۹۸۰۰ تومان به بازار عرضه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تغییرات نرخ مرغ گوشتی در این بازه زمانی بسیار شدید بوده است، بیان کرد: این در حالی است که مرغداران از ابتدای سال جاری تلاش کردند تا برای جلوگیری از نوسان شدید قیمت، به اندازه کافی مرغ در کشور تولید کردند.


بیشتر بخوانید: افزایش تقاضا عامل اصلی گرانی/قیمت مرغ تا در ۱۰ روز آینده متعادل می‌شود


حجت با اشاره به اینکه با ادامه آلارم های قیمت مصوب ۹۸۰۰ تومانی نمی توان آینده روشنی برای تولید متصور شد، افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید، اگر مرغداران در یک دوره تولیدی با زیان مواجه شوند، بی شک در جوجه ریزی و تولید احتیاط می کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: اگر مرغداران در سال ۹۶ با رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری برای تولید داشتند، در سال جاری این حجم سرمایه گذاری به ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و بدیهی است که مرغداران به سبب ریسک بالا نسبت به آینده تولید نگران باشند.

حجت افزایش قیمت جوجه یکروزه و اعلام نرخ مصوب غیرمنطقی برای فروش مرغ را از جمله علل تاخیر در جوجه ریزی واحدهای مرغداری اعلام کرد و افزود: با تعدیل قیمت جوجه یکروزه و اعلام نرخ مصوب براساس هزینه تمام شده تولید از سوی ستاد تنظیم بازار تاثیر بسزایی در روند عادی جوجه ریزی و قیمت متعادل مرغ برای مصرف کننده در بازار دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: انتظار جامعه مرغداران از افراد مسئول در قیمت گذاری بر آن است که حداقل از نماینده تولیدکنندگان و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید مشورت بگیرد تا با قراردادن لیست هزینه های تولید در جدول، قیمت مصوب اعلام شود.

انتهای پیام/

افزایش قیمت جوجه یکروزه یکی از علل تاخیر در جوجه ریزی واحدها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۵ دی ۱۳۹۷
چرا 9800 غیر اصولی است ولی خارج شدن پول از جیب مردم بدبخت اصولی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه چه هزینه ای دارید دوتا کارگر تو مرغداری دارید که ماه ماه حقوق نمیدید خوبه مردم اطلاعات خوبی از جوجه ریزی و غذا و....دارندشما یه شب می خواید ره صدساله برید به سود کم قانع نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۵ دی ۱۳۹۷
آخه وقتی حرف میزنن میگن تو هیچ کالایی کمبود نداریم البته درست میگن همه کالاها اونقدر گرون شده که اکثر ملت قادر به خرید نیستند پس دولت نتیجه گرفته که کمبودی هم نیست
آخرین اخبار