در قالب طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی، ایجاد اشتغال در 580 روستای استان اجرایی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ؛ اعضای کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان در نشستی طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان را بررسی کردند.

این طرح کشوری اواخر پارسال از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور به سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها ابلاغ شد.

رییس گروه آمایش، برنامه ریزی و بهره وری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: این طرح با هدف توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در 580 روستای استان در مدت 5 سال اجرایی می شود.

فلاح با بیان این که در اجرای این طرح ملی، دستگاه های علمی، دستگاه های اجرایی و جوامع محلی مشارکت خواهند داشت گفت: کارشناسان طرح، نقاط قوت و ضعف روستاها را بررسی می کنند و در قالب طرحی مدون در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می دهند تا آنان بتوانند به صورت علمی توسعه روستایی را در دستور کار قرار دهند.

علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با بیان این که در اجرای این طرح، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراها باید نقش مؤثری داشته باشند گفت: با توجه به مهاجرت روستاییان به شهرها، اجرای دقیق این طرح می تواند نقش مهمی در ماندگاری روستاییان در روستاها داشته باشد.

 نخعی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون 86 طرح صنعتی، عمرانی، کشاورزی و صنایع دستی با مجموع اعتبار 10 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی از سوی بانوان روستایی اجرا شده و برای 121 نفر اشتغالزایی شده است.

دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم با بیان اینکه هم اکنون هزار و 176 روستا از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند گفت: 33 روستا بالای 100 خانوار تا پایان خرداد آینده و 39 روستای 60 تا 100 خانوار تا پایان سال 98 و همچنین 15 روستای کمتر از 60 خانوار نیز تا 2 سال دیگر از پوشش تلفن همراه بهره مند می شوند.

انتهای پیام / ط ا

برخورداری بیش از هزار و 176 روستا از پوشش تلفن همراه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.