صادق پور از افتتاح دوازده طرح بزرگ با اعتبار صدو چهل میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

۱۲طرح بزرگ شرکت آبفا در قم افتتاح خواهد شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، صادق پور مدیرعامل شرکت آبفا قم به مناسبت ۱۱ دی سالروز تشکیل شرکت‌های سازمان آب و فاضلاب گفت: نیروگاه خورشیدی صد کیلووات، تکمیل رینگ غربی آبرسانی قم، دویست کیلومتر شبکه فاضلاب، اصلاح سی و پنج کیلومتر از شبکه آب شهر قم را از مهمترین طرح‌هایی است که در ده فجر به بهره برداری میرسد.

وی با اشاره به تحولات شرکت آبفا نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: طول شبکه آبرسانی قبل از انقلاب سیصد کیلومتر بوده که این رقم در حال حاضر به بیش از دو هزار و صدو نود کیلومتر با سیصدو هفده هزار مشترک افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آبفا همچنین طول شبکه جمع آوری فاضلاب را هم یک هزارو پنج کیلومتر با نودو پنج هزار مشترک اعلام کرد و یادآور شد: قم پیش از انقلاب اسلامی فاقد شبکه فاضلاب بوده است.

صادق پور احداث تصفیه خانه آب به ظرفیت ششصد لیتر در ثانیه، مرکز کنترل کیفیت و بهداشت آب، نیروگاه برق آبی تصفیه خانه منطقه‌ای فاضلاب در پردیسان به ظرفیت چهارصد مترمکعب در شبانه روز، حفر و تجهیز و نوسازی سی و پنج حلقه چاه، راه اندازی و ساخت نیروگاه خورشیدی، توسعه شبکه آب و جمع آوری فاضلاب به طول چهارصد و هفتادوهشت کیلومتر و تصفیه خانه جامع فاضلاب به ظرفیت پنجاه هزار مترمکعب در شبانه روز با صرف اعتباری بالغ بر صدوهفتاد و دو میلیارد تومان را از مهمترین طرح‌های اجرا شده در طول سه دهه انقلاب برشمرد.

مدیرعامل شرکت آبفا از کاهش روزانه دو لیتر مصرف آب شهروندان قمی در سال جاری خبر داد و از همکاری مردم در رعایت الگوی مصرف قدردانی کرد.

صادق پور سرانه فعلی مصرف روزانه آب در قم صدوپنجاه و چهار لیتر اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به استاندارد‌های جهانی باید این رقم هشتاد لیتر کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/الف

افتتاح ۱۲طرح بزرگ شرکت آبفا در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار