مدیرکل ثبت احوال استان لرستان گفت: امسال ۲ هزار و ۸۰۶ مورد واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که بیشترین تعداد مربوط به سال اول ازدواج بوده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مصطفی امانی، به مناسبت سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشت: بطور متوسط طی ۹ ماه امسال در هر شبانه روز ۱۰ واقعه طلاق در لرستان رخ داده که میانگین سن طلاق برای مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال بوده است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۲ هزار و ۹۲۵ مورد ازدواج یعنی بطور متوسط در هر شبانه روز ۴۷ ازدواج در استان صورت گرفته که میانگین سن ازدواج در مردان ۲۹ سال و در زنان ۲۳.۸ بوده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان در خصوص واقعه وفات در لرستان نیز گفت: طی ۹ ماه گذشته ۶ هزار و ۶۲۲ واقعه فوت رخ داده که ۳ هزار و ۸۱۲ مورد معادل ۵۷.۶ درصد مرد و ۲ هزار و ۸۱۰ نفر معادل ۴۲.۴ درصد زن بوده اند.

وی با اشاره به اینکه مهلت قانونی ثبت فوت نیز ۱۰ روز است اظهار داشت: از تعداد کل فوتی‌ها چهار هزار و ۴۴۹ نفر معادل ۶۷.۲ درصد فوت‌ها در جامعه شهری و ۲ هزار و ۱۷۳ مورد معادل ۳۲.۸ درصد در جامعه روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان یادآور شد: بطور متوسط در ۹ ماه گذشته در هر شبانه روز ۲۴ نفر یعنی هر ساعت یک نفر در لرستان فوت کرده است.

وی گفت: بیشترین علت مرگ ومیر در ۹ ماه گذشته در استان لرستان بیمای‌های قلبی و عروقی با تعداد ۲ هزار و ۳۲۴ واقعه بوده است و بعد از آن به ترتیب بیماری‌های مرتبط با کهولت سن با رقم ۹۳۱ مورد معادل ۱۴.۱ درصد، سرطان و تومور‌ها با ۷۲۴ مورد معادل ۱۰.۹ درصد و حوادث غیر عمدی با تعداد ۵۹۴ مورد معادل ۹ درصد است.
امانی با بیان اینکه طبق قانون ثبت احوال مهلت ثبت ولادت ۱۵ روز است گفت: با توجه به سرشماری سال ۹۵ و تا پایان آذر ماه ۹۷ تقیریبا یک میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۸۳ نفر بدون احتساب مهاجرت جمعیت استان برآورد شده که از این تعداد ۹۱۹ هزار و ۵۸۸ نفر مرد یعنی ۵۰.۷ و ۸۹۴ هزار و ۲۹۵ نفر زن یعنی ۴۹.۳ درصد زن هستند.
وی افزود: از این تعداد یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۷۸۰ نفر معادل ۶۴.۰۵ جمعیت شهری و و ۶۴۴ هزار و ۱۰۳ نفر معادل ۳۵.۵ درصد جمعیت روستایی است.
امانی گفت: از سال ۹۵ تا پایان آذر ماه امسال تعداد ۵۳ هزار و ۲۳۴ نفر به جمعیت استان اضافه شده است و نرخ رشد جمعیت استان ۱.۴ بوده است.
وی گفت:تعداد کل ولادت‌ها تا پایان آذرماه ۲۴ هزار و ۹۹۸ مورد شامل ۱۲ هزار و ۸۷۷ نفر پسر و ۱۲ هزار و ۱۱۱ نفر دختر بوده یعنی به ازای هر ۱۰۶ پسر تعداد ۱۰۰ دختر متولد شده است.
مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: میانگین سن مادران ۲۹ سال و میانگین سن پدران ۳۰ سال بوده است.
وی گفت: طی ۹ ماه گذشته در هر شبانه روز بطور متوسط ۹۱ نوزاد یعنی هر ساعت چهار نوزاد متولد شده که ۳۹۶ مورد از ولادت‌ها دوقلو و هفت مورد سه قلو ثبت شده است.
امانی گفت: فراوانی نام طی ۹ ماهه امسال برای پسران نام حسین با ۵۴۱ مورد، امیر علی ۴۲۴ مورد، محمد ۳۳۷ مورد، امیر حسین ۳۱۸ مورد و علی ۲۹۳ مورد بوده است.
وی افزود: بیشترین فراوانی نام دختران طی ۹ ماه گذشته در لرستان نام فاطمه با ۵۷۱ مورد، آوا ۳۶۷ مورد، زهرا ۲۵۹ مورد، نیکا ۲۴۹ مورد و باران ۲۴۴ مورد ثبت شده است.

انتهای پیام /د

۲ هزار و ۸۰۶ واقعه طلاق در لرستان ثبت شد

برچسب ها: ازدواج ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.