رئیس انجمن صادر کنندگان برتر کشور خواستار تسریع در ایجاد مسیر تراتزیتی ایران به کویت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،ابراهیم جمیلی رئیس انجمن صادر کنندگان برتر کشور امروز در ششمین آئین تجلیل از صادر کنندگان برتر منطقه آزاد اروند گفت: ایجاد زیرساخت برای توسعه صادرات امری مهم است و باز کردن راه ترانزیتی زمینی به کویت با توجه به قدیمی بودن لنج های باری باید مورد توجه قرار گرفته و روند آن تسریع شود.

وی  همچنین ایجاد هلدینگ در خرمشهر، منطقه و استان را پیشنهاد داد و افزود: ایجاد هلدینگی بزرگ که در تمام بخش های اقتصادی فعال باشد امری مهم است و انجمن نیز آماده همکاری برای تحقق این موضوع است.

رئیس انجمن صادر کنندگان برتر کشورگفت: با راه اندازی این هلدینگ، تجارت و صادرات شهرستان و استان از بخشنامه های مختلف متاثر نخواهد شد.

جمیلی همچنین خواستار تجهیز مرز شلمچه به کانتینرهای سردخانه ای برای بهبود صادرات تره و بار از این مرز شد.

وی در ادامه از لغو پیمان هم ارزی به عنوان نخستین و مهمترین خواسته صادرکنندگان یاد کرد و افزود: لغو پیمان هم ارزی اولین خواسته صادرکنندگان است و این روش پیش تر نیز تجربه شده و بی نتیجه بوده است و می طلب در آن تجدید نظر انجام شود.

بومی سازی نوآوری ها، برقراری ارتباط اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خرمشهر با دانشگاه ها و لزوم همگرایی اتاق های بازرگانی خرمشهر و آبادان از دیگر محورهایی بود که توسط رئیس انجمن صادرکنندگان نمونه کشور مطرح شد.

انتهای پیام/ د

ایجاد راه ترانزیتی به کویت وهلدینگ بزرگ صادراتی

برچسب ها: صادرات ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.