مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ارتقای سطح سواد در استان را نتیجه حمایت دستگاههای مشارکت‌پذیر دانست و تسریع روند آموزش را امری ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : ارتقای سطح سواد در استان، نتیجه حمایت دستگاه‌های مشارکت‌پذیر است.

وی گفت : عملکرد حوزه معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه که از طرف باقرزاده، معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی در ۱۶ شاخص کمی و کیفی به استاندار اعلام و ابلاغ گردید، کسب رتبه خوب و قابل تقدیر بود که این موفقیت مدیون و مرهون حمایت‌های اعضای شورای پشتیبانی استان، بهبود کیفیت، انسداد مبادی بیسوادی، ستاد امتحانات، شورای معاونان، فرهنگیان، دستگاه‌های مشارکت‌پذیر، ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق علی‌الخصوص حمایت‌های همه‌جانبه استاندار، به عنوان رییس شورای پشتیبانی می‌باشد که اصلی‌ترین مطالبه وی، ارتقای سطح سواد در استان است.

مجید یزدان‌پناه ادامه داد، اصلی‌ترین رمز موفقیت حوزه معاونت سوادآموزی در سال جاری، برنامه‌محوری و ایجاد تعاملات درون و برون سپاری و استفاده بهینه از پتانسیل ادارات تاثیرگذار طرف مشارکت در استان است و از همه آحاد مردم علی‌الخصوص اصحاب تعلیم و تربیت و فرهنگیان تقاضا داریم که با عزمی جدی در ریشه‌کنی بیسوادی در استان، آموزش و پرورش و معاونت سوادآموزی را یاری رسانند.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی را یکی از وظایف مهم و حیاتی هر سازمان و اداره عنوان کرد و افزود: این امر، نقش بسیار مهمی در موفقیت و پیشرفت سازمان‌ها و کارآیی و اثربخشی نیروها دارد. بی‌تردید تلاش مدیران بدون توجه به ﻣﺴﺄله برنامه‌ریزی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. البته برنامه‌ای موجب موفقیت و پیشرفت سازمان می‌گردد که اصولی، منطقی و مناسب با امکانات و شرایط سازمان طراحی شده باشد که حوزه‌ی سوادآموزی در این زمینه، کارهای قابل توجهی انجام داده‌است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در حوزه معاونت سوادآموزی علاوه بر آموزش سواد پایه که اساس فعالیت‌ها بوده، در بخش‌های مختلف، آموزش‌های گوناگونی به جامعه‌ی هدف ارائه شده‌است.

وی توسعه فعالیت‌های کمی با هدف ریشه‌کنی بی­سوادای در جامعه هدف را با استفاده از اطلاعات آماری سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از دیگر اقدامات سوادآموزی عنوان کرد و افزود: تمام تلاش مجموعه‌ی آموزش و پرورش، بستن مبادی بی‌سوادی و ریشه‌کنی بی‌سوادان است.

مجید یزدان‌پناه، تعامل با گروه‌های گوناگون برای رسیدن به نتیجه دلخواه را امری اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: در این راستا، بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده از ایده‌های ناب و خلاق جهت پیشبرد اهداف سوادآموزی، همواره مورد توجه بوده و تعامل با اصحاب تعلیم و تربیت و اساتید دانشگاه و حوزه در راستای انجام پژوهش‌های مرتبط صورت گرفته‌است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، همکاری و گروهی کار کردن را لازمه‌ی رسیدن به قله‌های موفقیت عنوان کرد و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری و رییس جمهور بر اهمیت سوادآموزی ﺗﺄکید ویژه دارند، ما نیز باید خود را ملزم به تلاش شبانه‌روزی در این زمینه کرده و فعالیت‌های خود را متناسب با نیازهای سوادآموزان، دسته‌بندی کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

حمایت دستگاه‌های مشارکت‌پذیر در سواد اموزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.