دفتر مرکزی پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی در کاخ موزه گلستان با حضور مدیر امور پایگاه، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و کارشناسان پایگاه‌ها راه اندازی شد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین جلسه هم اندیشی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی باغ و قنات ایرانی امروز (دوشنبه) در کاخ گلستان برگزار شد.همزمان با برگزاری این نشست نیز دفتر مرکزی پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی در کاخ گلستان راه اندازی شد.

فرهاد عزیزی مدیر امور پایگاه‌های جهانی در این نشست گفت: نشست جلسه هم اندیشی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی به دنبال سلسله نشست‌های پیشین برگزار شده که آخرین بار نیز این نشست‌ها در شیراز و با هدف برنامه ریزی‌های استراتژیک پایگاه‌های جهانی و ارائه گزارش عملکرد همکاران برپا شد.

 وی افزود: امروز همزمان با برگزاری این نشست دفتر مرکزی باغ‌های ایرانی، قنات و بیابان لوت که هر کدام دارای دفتر محلی در استان‌ها بودند برای تسریع روند برنامه‌های آتی افتتاح شد.

حسین راعی مدیر پایگاه پرونده قنات ایرانی در ادامه مراسم گفت: انتظار می‌رود که با افتتاح این دفتر و براساس برنامه‌های مشخص، پایش مداوم داشته باشیم و کارشناسان هم در یک چارچوب تعیین شده اقدام به فعالیت کنند.

وی همچنین به برنامه ۵ ساله پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی اشاره کرد و افزود: یک برنامه ۵ ساله برای پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی تدوین شده که لازم است هدف گذاری‌ها و اقداماتی که صورت می‌گیرد براساس این برنامه ۵ ساله پیش رود.

راعی گفت: توجه به ظرفیت‌های درون زا، بالابردن ضریب ماندگاری آموزش و ایجاد انتفاع محلی و ملی، معرفی و جذب سرمایه‌های اجتماعی و حفاظت ایجابی اهم سیاست‌های پایگاه‌ها با توجه به سیاست‌ها و استراتژی‌های مرکز میراث جهانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار