خوزستان، استانی غنی که دارای پتانسیل های زیادی در زمینه سینما، فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  استان خوزستان در راستای توسعه فرهنگی در زمینه صنعت سینما و پرورش بازیگران زنده و پویاست و در دل خود بازیگران و هنرمندان زیادی پرورش داده است.

به منظور بررسی این حوزه مهم فرهنگی و ظرفیت ها و پتانسیل های استان و همچنین اقدامات صورت پذیرفته در استان با محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفتگویی داشتیم.بازگشت سانس امید به سینماهای خوزستان

محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: استان خوزستان، استانی سینمایی است و تاریخچه سینمایی خوب و پرباری دارد و با افزایش ۲۸ درصدی فروش بلیط در سطح استان و استقبالی که صورت پذیرفته است، امیدواریم با راه اندازی سینما‌های بیشتر شاهد اقبال عمومی بیشتر مردم به سینما‌ها باشیم و در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ توانستیم ۸ سینما به سینما‌های موجود در استان اضافه نماییم.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقبال مردم خوزستان بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر و فیلم کوتاه در استان سبب گردید در ۹ ماه گذشته ۴۰۳ هزار و ۴۶۱ عدد فروش بلیط داشته باشیم، در حالی که در سال ۱۳۹۶، ۳۳۸ هزار عدد فروش بلیط داشتیم که معادل ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش درآمد فروش بلیط بوده است.

افتتاح سینمای امید در استان خوزستان

وی این نوید را داد که سینمای امید با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی و شهرداری اهواز و از طریق وام بلاعوض احداث می‌گردد و همچنین برنامه افزایش سالن‌های سینما به خصوص در شهر‌های فاقد سینما در اولویت کاریشان است.

یک چهارم بدنه سینمای کشور در اختیار استان خوزستان است

ناصر چنانی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: در کنار همه رویدادهای فرهنگی و هنری که مخاطب خود را دارد، خوشبختانه شاهد رشد مخاطب در استان بوده ایم. در ۸ ماه نخست سال ۹۷ در سینما‌های استان میزان فروش فیلم در حدود ۲۵ میلیارد ریال بوده است که شاهد افزایش ۲۸ درصدی فروش فیلم بوده ایم.بازگشت سانس امید به سینماهای خوزستان

چنانی بیان کرد: یک چهارم بدنه سینمای کشور را هنرمندان خوزستانی در اختیار دارند که بالاترین رقم در کشور است، یعنی ۱۲۰۰ هنرمند درتئاتر و حدود ۱۵۰ گروه نمایشی را به خود اختصاص داده است، که رقمی قابل توجه است.

وی ادامه داد: طبق آمار سال گذشته در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۶، حدود ۱۱۳ نمایش تولید شده که ۱۰۶ هزار مخاطب داشته و همچنین این آمار در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷، ۱۲۰ نمایش بوده که نسبت به سال گذشته با ۱۰ درصد رشد روبرو بوده است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در ۸ ماه نخست امسال ۴۰۳ هزار و ۴۶۱ مخاطب در سینما‌های استان خوزستان به تماشای فیلم پرداختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۶ درصدی آن بودیم.

وی در ادامه گفت:  مجموعه خانه هنرمندان یک مجموعه کامل بوده که با کمک استاندار پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته است و تمام تلاش ما بر این است که  هر چه سریع تر مجموعه خانه هنرمندان را به بهره برداری برسانیم و در ضمن پس از پایان این پروژه  می تواند به یک قطب کشوری برای فعالیت های هنری و فرهنگی تبدیل گردد.


18 سالن سینما در 10 شهر استان دایر است

 

بازگشت سانس امید به سینماهای خوزستان

وی در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای برگزاری جشنواره ها گفت:  متاسفانه با کمبود اعتبار روبرو هستیم که این مهم با کمک هنرمندان و مردم تاکنون برگزار شده است.

چنانی بیان داشت: در استان ۱۸ سالن سینما وجود دارد، که در ۱۰ شهر استان دایر است. علاوه بر ۱۸ سینمای فعال، ۹ دستگاه برای نمایش فیلم سینمایی به صورت سیار وجود دارد که نسبت به استان‌های دیگر از وزارت ارشاد اعتبارات بیشتر برای اکران فیلم در شهر‌های فاقد سینما دریافت نموده ایم.

 امید داریم روز به روز شاهد رشد و پیشرفت این هنر در استان خوزستان باشیم. قطعا رشد و توسعه و بالندگی هنر هفتم در استان برای علاقه مندان و فیلمسازان که در این راستا فعالیت می کنند نیازمند توجه بیشتر است.

گزارش از مهتاب محمدحسینی

انتهای پیام/ح

برچسب ها: فرهنگ و ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.