در یک قدمی سال نو میلادی سرورهای ناسا هک شد

سازمان فضایی آمریکا در بیانیه جدیدی اعلام کرد که هکرها سرورهای کامپیوتری آن را هدف حمله قرار داده و به اطلاعات شخصی کارکنان فعلی و پرسنل سابق دسترسی پیدا کرده‌اند.

بدر یک قدمی سال نو میلادی سرورهای ناسا هک شده گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان فضایی آمریکا، ناسا، در اطلاعیه جدیدی اعلام کرد که هکرها سرورهای کامپیوتری آن را هدف حمله قرار داده‌ و به اطلاعات شخصی کارکنان فعلی و پرسنل سابق آن دسترسی پیدا کرده‌اند. این سازمان با انتشار یادداشتی کارکنانش را در جریان هک سرورهای ناسا قرار داده و  تاکید کرد  که حمله از اولویت بالایی برخوردار است.

در این اطلاعیه آمده است که متخصصان امنیت سایبری ناسا بعد از تضعیف شدن مکانیزم‌های امنیتی یکی از کامپیوترهای سازمان در ماه اکتبر امسال به این مساله پی برده و بررسی درباره  آن را آغاز کردند. باب گیبز مدیر ارشد ستادی ناسا در این رابطه می‌گوید: " به محض آنکه ابعاد مختلف این حمله روشن شد پرسنل امنیت سایبری ناسا وارد عمل شدند تا امنیت سرورهای آن و همچنین دیتای ذخیره شده در آنها را تامین نمایند. "

ناسا و شرکای امنیت سایبری آن در دولت فدرال همچنان به بررسی این سرورها ادامه می‌دهند تا مقیاس احتمالی دیتای لو رفته را برآورد نموده و افرادی که تحت تاثیر این حمله قرار گرفته و قربانی آن شده‌اند را شناسایی کنند. گفته می‌شود تمامی افرادی که از جولای ۲۰۰۶ تا اکتبر ۲۰۱۸ به بخش غیرنظامی ناسا ملحق شده‌اند در زمره قربانیان این حملات قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.