بخشدار جزیره هرمز گفت: به‌واسطه ظرفیت‌های ورزشی گردشگری جزیره هرمز و نزدیکی شرایط آب و هوایی آن با کشور قطر، این جزیره در مسیر آمادگی برای ایفای نقش در جام جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفته است.

جزیره هرمز در مسیر آمادگی برای ایفای نقش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مجدالدین حسینی بخشدار جزیره هرمز گفت: جزیره هرمز در حوزه ورزشی از ظرفیت‌های بزرگی برخوردار است و ورزشکارانی نظیر محمد اوج‌ هرمزی با حضور در مسابقات آسیایی قایقرانی بادبانی گوانجو چین، برای هرمز و هرمزگان افتخار آفریده‌اند.

وی با اشاره به میزبانی جزیره هرمز از مسابقات مختلف کشوری، افزود: میزبانی هرمز در مسابقات والیبال نوجوانان و جوانان کشور، مسابقات دو صحرانوردی بانوان کشور و مسابقات جت اسکی استقامت کشور که با قهرمانی ورزشکار هرمزی به پایان رسید، بخش دیگری از افتخارات ورزشی این جزیره است.

بخشدار هرمز تصریح کرد: تیم فوتسال روستایی هرمز نیز توانسته است، علاوه بر کسب رتبه نخست مسابقات قهرمانی استان هرمزگان در سه سال پیاپی، به جام قهرمانی جزایر نیز دست‌ یابد.

حسینی، کسب مقام برتر رشته بدنسازی و پرورش اندام رده‌های سنی نوجوانان و جوانان استانی و کشوری در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ را از دیگر دستاوردهای ورزشی هرمز برشمرد و اضافه کرد: توسعه ورزش‌های آبی، استمرار میزبانی مسابقات کشوری، حضور تیم فوتسال روستایی هرمز به‌ عنوان نماینده استان در مسابقات قهرمانی کشور و برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و ماهی‌گیری خانوادگی با هدف ایجاد نشاط عمومی در جامعه از مهمترین برنامه‌های پیش رو است.

وی با بیان اینکه اماکن ورزشی موجود در جزیره به دلیل قدمت ساخت نیازمند تعمیر و تجهیز هستند، ادامه داد: تعویض کفپوش سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی، تعمیرات سیستم سرمایشی و سیستم مکانیکال استخر شنا، نور سالن‌ها و اماکن ورزشی، تعمیر سکوی تماشاچیان و تعمیر و تجهیز خوابگاه ورزشکاران در اولویت قرار دارد.

بخشدار هرمز با اشاره به قول مساعد مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت ورزش و جوانان در آبان ماه سال‌جاری، مبنی بر تکمیل سازه‌های نیم‌ساز جزیره هرمز گفت: با توجه به نزدیکی شرایط آب و هوایی جزیره هرمز با کشور قطر، پیشنهاد احداث مجموعه ورزشی 10 هزار نفری هرمز برای نقش‌آفرینی در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز مورد استقبال قرار گرفته و مراحل جذب بودجه آن از اعتبارات ملی در حال پیگیری است.

گفتنی است، جزیره هرمز با ۴۲ کیلومتر مربع مساحت در جنوب بندرعباس و شرق جزیره قشم واقع شده است. این جزیره با شش هزار نفر جمعیت مستقر و دو هزار دانشجو، به‌ صورت میانگین روزانه پذیرای یک‌هزار نفر مسافر و گردشگر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

آیا جزیره هرمز میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شود؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.