کارگردان سریال «بی‌قرار» گفت: اصل قصه بر اساس یک پرونده واقعی از زنان بزهکار نوشته شده که برای نگارش آن از مشاوران حقوقی مشورت گرفتیم.

«بی قرار» برشی واقعی از زندگی زنان بزهکار استفلورا سام نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «بی قرار» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این سریال تلویزیونی و محتوای آن اظهار کرد: سریال «بی قرار»  در حقیقت روایتگر زندگی دختری است که از خانه فرار کرده و با یکسری مشکلات و آسیب‌های اجتماعی رو به رو می‌شود و در این بین حتی به زندان می‌رود، بچه خود را از دست می‌دهد ولی در نهایت دوباره به آغوش خانواده باز می‌گردد و سعی بر پیدا کردن فرزند گمشده خود دارد.

وی ادامه داد: در طول بیان این قصه به آسیب‌های اجتماعی پیرامون زندگی زنان بزهکار و فرزندان آن‌ها نگاه کردم, ضمن اینکه قصد بیان موضوع مهم  تحکیم خانواده  را داشتم. درواقع کسانی که سریال را می‌بینند کاملا متوجه می‌شوند که جوان قصه ما که از خانه فرار کرده تا چه اندازه پشیمان و نیازمند محبت خانواده است و اکنون با حمایت پدر خود سعی در پیدا کردن فرزندش دارد.

سام در ادامه با اشاره به قصه این مجموعه تلویزیونی گفت: فیلمنامه «بی‌قرار» براساس زندگی واقعی یک زن بزهکار نوشته شده است که در زندان بوده و بعد از بیرون آمدن به دنبال فرزند خود می‌گردد، در نتیجه خیلی از این مباحثی که در سریال می‌بینید، واقعی بوده و روی مسائل حقوقی  آن کاملا صحبت و پژوهش شده است.

وی تصریح کرد: در حقیقت یک جور عقده روانی در همه آدم‌ها وجود دارد که می‌خواستم در همه شخصیت‌ها به خصوص رعنا نشان دهم که این آدم نه سفید مطلق و نه سیاه مطلق است، شاید در جایی مرتکب اشتباه می شود اما او هم یک انسان است و خطا می‌کند. ما نخواستیم که قهرمان قصه یک ابر قدرت باشد که مرتکب اشتباه نمی‌شود، بلکه شخصیت اصلی ما یک زن است و  چون یک زن، محتاج محبت است به راحتی اعتماد می‌کند و چون شکننده است به راحتی آدم ها در او نفوذ خواهند کرد.

نویسنده و کارگردان این مجموعه تلویزیونی درباره بازخورد مخاطبان از فصل دوم سریال «بی‌قرار» بیان کرد: با خیلی نظرات مثبت و خوبی مواجه بودیم. البته از سمت مخاطبان انتقاداتی وارد است، اما همین انتقادات نشان از نکته سنجی و دقت بالای بینندگان دارد، چراکه اگر مخاطبان کاری را دوست نداشته باشند و درست نگاه نکنند انتقادی هم به کار وارد نمی‌کنند.

سام در پایان با اشاره به این که هنگام نگارش فیلمنامه، با در نظر گرفتن نکات ظریف داستان با مشاوران مختلف گفتگو می‌کند, یادآور شد: نکته‌ای که مخاطبان به آن اشاره کردند درباره مسائل پلیسی بود و می‌گفتند پلیس سریال خیلی باهوش و با ذکاوت عمل نمی‌کند. البته من برای آن ها توضیح دادم که من به عمد سمت دیگر موضوع را زرنگ و قوی نشان می‌دهم، چراکه اگر آن سمت قوی باشد و پلیس پیروز شود ما احساس می‌کنیم که پلیس قدرت‌مند است. در صورتی که اگر یک سمت موضوع آدم ضعیفی باشد پلیس به راحتی کارش را انجام می‌دهد، ولی زمانی که پیچ و خم‌ها به داستان اضافه می‌شود و پلیس آن را حل می‌کند در آن زمان صرف می‌شود که مقتدر بودن پلیس مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.