رئیس شورای شهر شیراز گفت: از شهردار شیراز درخواست می کنم هر فردی از اقوام بنده را در جایی منصوب کرده اند، بلافاصله و بدون تعارف برکنار کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد رضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز بعد از ظهر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به پخش مطالبی در فضای مجازی توسط یکی از رسانه ها، گفت:  خارج از اخلاق رسانه ای بود که کسی را متهم کنید، بدون اینکه از خودش توضیحی بخواهید به همین علت خودم و دوستان جریان رسانه ای منتقد را به رعایت چارچوب های اخلاقی دعوت می کنم، اینجانب به عنوان رییس شورای اسلامی شهر شیراز هیچ گاه برای اقوام، اعضای خانواده و منصوبان فامیلی خود از شهردار شیراز درخواست پست نکرده و حتی متصدی دفتر رییس شورای چهارم را به رغم اصرار برخی دوستان تغییر ندادم و همچنان، امور دفتر رییس دوره پنجم شورای شهر شیراز را تنظیم و هدایت می کند.

وی اضافه کرد: از این رو، همین جا از شهردار شیراز درخواست می کنم هر فردی از اقوام بنده را در جایی منصوب کرده اند، بلافاصله و بدون تعارف برکنار کند.

دستغیب تصریح کرد: براساس ماده ۵ آئین نامه داخلی شورا‌های اسلامی شهر مصوب هیأت وزیران، عضویت در شورا قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست، هیچ یک از اعضای شورا حق تفویض اختیارات خود را به غیر اعم از عضو یا غیرعضو ندارد، بنابراین اقدامات اعضای شورای شهر نیز قائل به شخص است مگر تصمیماتی که در صحن علنی گرفته می‌شود و هرکس باید پاسخگوی وظایف و اقدامات خود باشد.

رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: اینکه برخی رسانه‌ها مدعی شوند رییس شورا همه کار‌های خود را تعطیل کرده که برای خویشاوند فلان عضو شورای شهر پست مدیریتی بگیرد، تهمت و افترا است و قابلیت پیگرد قضائی دارد.

وی از فعالان رسانه‌ای درخواست کرد: حتما قوانین شورا‌های اسلامی شهر و روستا را مجدداً مطالعه کرده و با حدود اختیارات رییس و دیگر اعضای شورای شهر آشنا شوند.

دستغیب بیان کرد: آموزه‌های اخلاقی مسیح و نوع تعامل و همراهی این پیام رسان وحی با مردم را باید همواره الگوی رفتاری خود قرار دهیم.
رئیس شورای شهر شیراز گفت: گفتمان دینی مسیحیت از یکتاپرستی ابراهیمی نشأت گرفته و اسلام بر آرمان‌های مسیح تاکید فراوان دارد.
وی تصریح کرد: پرداختن به گفتگو‌های دینی مبتنی بر یکتاپرستی از منظر جامعه شناختی می‌تواند به استحکام اجتماعی هر کشوری منجر شود.

رئیس شورای شهر شیراز افزود: زیست تاریخی و مسالمت آمیز توأم با احترام پیروان ۴ دین اسلام، یهود، مسیحیت و زرتشتی در شیراز نشان می‌دهد که شیراز شهر گفتگو است.

دستغیب اضافه کرد: از این جهت مدیریت کلان شهر شیراز باید تلاش کند این ساختار اجتماعی گفتمان ساز را با تامین زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی و اجرای برنامه‌های گفتگو محور تقویت کرده و شیراز را با وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزوی تاریخی و معتبر به شهری اندیشه ورز و آزاداندیش تبدیل کند.

انتهای پیام/چ

صحبت های رئیس شورای شهر شیراز  در صحن علنی شورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۷
استخدام های فامیلی باید متوقف شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۳ دی ۱۳۹۷
خیلی هم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۳ دی ۱۳۹۷
برای چی
آخرین اخبار