رئیس کل بیمه مرکزی گفت: سال گذشته ۹۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیان‌دیدگان پرداخت شد که ۲۰ درصد آن با کلاهبرداری از شرکت بیمه دریافت شده که سهم دیگر زیان‌دیدگان واقعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست هم اندیشی کاهش تلفات جاده ای، چالش‌ها و راهکار‌ها گفت: تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به پلیس، راهداری و اورژانس خسارت پرداخت شد.

با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه در مازندران باید فعالیت و تلاش بیشتری در معرفی و فرهنگ‌سازی بیمه‌ای استان داشته باشند، افزود: پارسال ۹۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیان‌دیدگان پرداخت شد که ۲۰ درصد آن با کلاهبرداری از شرکت بیمه دریافت شده که سهم دیگر زیان‌دیدگان واقعی است.

سلیمانی امیری با اشاره به تقویت باور مردم به بیمه‌ها، گفت: در نظر داریم ۲۷ میلیون واحد مسکونی موجود در کشور را بیمه حوادث کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: شرکت‌های بیمه از سرمایه خود در پرداخت خسارت‌های شخص ثالث پرداخت می‌کنند، خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه بیش از دریافتی آن‌ها است، در واقع شرکت‌های بیمه در بخش بیمه شخص ثالث در حال ضرر هستند.

وی افزود: در برخی از سال‌ها ۱۰۴ و ۱۰۵ درصد ضریب خسارت در بیمه شخص ثالث شرکت‌ها داشته ایم،بسیاری از خودرو‌ها بیمه ندارند برای مثال مقدار خودرو بیمه شده در مازندران از مقدار خودرو‌های موجود کمتر است.

علی‌پور دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز افزود: امنیت و آرامش مهم‌ترین نیاز جامعه است که تامین آن موجب کاهش ناهنجاری‌ها و جلوگیری از انگیزه‌های تخلف و کاهش آسیب‌های جامعه می‌شود.

وی گفت: بیمه‌ها موظف به ایجاد احساس امنیت خیال و آرامش خاطر برای جامعه هستند.

علی‌پور افزود: اگر مانند بیمه حوادث رانندگی به دیگر بیمه‌ها نیز توجه شود و جدیت تمامی نهاد‌ها را داشته باشیم یقینا شاهد کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه خواهیم بود.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: اعتماد زمانی به وجود می‌آید که قوانین بدون تعارف و ملاحظه اجرا شود.

انتهای پیام/آ

بیمه  خسارت ۸ هزارمیلیاردی پرداخت کرد

برچسب ها: بیمه مرکزی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار