یک مقام مسئول گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در بخش پروتئین حیوانی سلامت دام است چرا که سلامت دام مترادف با سلامت محصولات و مصرف کنندگان است.

سلامت دام مهم‌ترین موضوع در بخش پروتئین حیوانی/ داروی بای‌متوزین برای نخستین بار در کشور تولید شدبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی مسعودی قائم مقام انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی فارماکوپه دامپزشکی ایران در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی و آشنایی با آخرین دستاورد‌ها و تولیدات داخلی و خارجی در حوزه واکسن، مواد بیولوژیکی که دام، طیور و آبزیان و ایجاد زمینه برای رقابت میان تولید کنندگان اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه شرکت‌هایی از کشور‌های آ‌لمان، فرانسه، ایتالیا، آمریکا، انگلستان، مالزی و اسپانیا حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از تخصصی‌ترین نمایشگاه‌ها در حوزه دام و طیور برگزار شده است، افزود: در این نمایشگاه ۵۰ شرکت داخلی و نمایندگان ۳۰ شرکت خارجی تولیدات خود را در زمینه دارو‌ها و واکسن‌های دام و طیور آبزیان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

مسعودی ادامه داد: در مدت برگزاری این نمایشگاه ۸ کارگاه آموزشی در زمینه‌های مقاومت آنتی بیوتیک و راه‌های کنترل و روش‌های صحیح تجویز در درمان‌های ترکیبی برای افزایش اثربخش داروها، اقتصاد مدیریت در تولید و تجارت دارو‌های دامپزشکی برگزار می‌شود.

دبیر نمایشگاه تخصصی بین المللی فارماکوپه ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه دام و طیور و آبزیان در بخش پروتئین حیوانی سلامت دام است چرا که سلامت دام مترادف با سلامت محصولات و مصرف کنندگان است.

قائم مقام انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان در پایان تصریح کرد: برای نخستین بار داروی بای‌متوزین ۴۸ درصد با ترکیبات سولفادیازدین سدیم و تری متوپریم که تا به امروز وارد می‌گردد با تولید این محصول توسط یکی از هولدینگ‌های داروسازی برای اولین بار می‌تواند نیاز بازار را تأمین کند.

ناگفته نماند، این سوسپانسیون تزریق از گروه دارویی آنتی بیوتیک‌هاست که موارد مصرف آن بیشتر در عفونت دستگاه تنفس دامی کاربرد دارد.

بنابر این گزارش، نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی فارماکوپه دامپزشکی ایران از تاریخ سوم تا پنجم دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار