رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: پرونده تخلف فروشنده پرندگان وحشی به مراجع قضایی معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیدامین نجات، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: پرونده یک فروشنده متخلف که اقدام به عرضه و فروش پرندگان وحشی شکارشده می‌کرد، برای پیگیری موضوع تخلف به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی افزود: با اخذ دستور دادستان و با حضور کارشناسان اداره حفاظت حفاظت محیط زیست شهرستان و ماموران نیروی انتظامی، از این فروشنده متخلف ۲ قطعه فلامینگو، ۱۵ قطعه خوتکا، یک قطعه اردک تاجدار و ۲ قطعه چنگر کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: این فرد متخلف قصد داشت این پرندگان وحشی را در یک مغازه‌ای در بازار ماهی فروشان این شهرستان بفروشد.

سیدامین نجات، با بیان اینکه، فلامینگو گونه حمایت شده است، افزود: فلامینگو پرنده‌ای است با پا‌های دراز، منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده است که به صورت دست جمعی در مرداب‌های ساحلی کم عمق، مانداب‌های حاصل طغیان دریاچه‌ها، لجن‌زار‌ها زندگی می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود، با بیان اینکه این اداره باهرگونه عرضه و فروش پرندگان وحشی برخورد قاطع خواهد کرد، تصریح کرد: مجازات حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی تا ۶ ماه حبس بوده و چنانچه پرندگان در معرض فروش از نوع پرندگان شکاری باشند مجازات نقدی تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال به همراه مجازات حبس تا ۳ سال در انتظار شکارچیان متخلف است.

 

انتهای پیام/م.ع

ارسال پرونده فروشنده پرندگان وحشی در لنگرود به مراجع قضایی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.