مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری، از کسب رتبه اول ثبت ولادت در مهلت قانونی، توسط این اداره کل در کشور خبر داد.

کسب رتبه اول کشوری در ثبت ولادت در مهلت قانونیمحمدعلی رفیع‎پور به مناسبت روز ملی ثبت احوال و در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد گفت: مهلت قانونی اعلام ولادت، تا ۱۵ روز اول تولد نوزاد است که استان چهارمحال و بختیاری با ۹۹ و ۹۳ دهم درصد ثبت واقعه ولادت طی سال جاری، رتبه اول کشوری را از آن خود کرد.

وی همچنین مهلت قانونی اعلام فوت را ۱۰ روز بیان کرد و افزود: این استان با ۹۹ و ۷۹ دهم درصد ثبت واقعه فوت، رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طی هشت ماهه نخست امسال، ۱۳ هزار و ۱۸ مورد ولادت در استان ثبت شد که شش هزار و ۷۲۳ مورد آن پسر و شش هزار و ۲۹۵ مورد دختر بود.

رفیع‌پور افزود: در این مدت، هفت هزار و ۶۰۲ مورد ولادت در شهر‌ها و پنج هزار و ۴۶۱ مورد ولادت در روستا‌های چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال، دو هزار و ۷۷۷ مورد فوتی شامل یک هزار و ۶۵۵ نفر مرد و یک هزار و ۱۲۲ نفر زن در چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

رفیع‌پور اضافه کرد: از مجموع فوتی‌های ثبت شده، یک هزار و ۷۲۱ مورد در شهر‌ها و یک هزار و ۵۶ مورد در روستا‌ها بود.

وی همچنین درخصوص اجرای طرح تعویض کارت ملی از سال ۹۱ گفت: تا کنون ۶۰۴ هزار و ۸۴۰ فقره کارت هوشمند ملی ویژه افراد واجد شرایط ۱۵ سال به بالا در استان صادر شده است.

رفیع‌پور ادامه داد: این میزان، ۸۳ و دو دهم درصد از واجدین شرایط طرح را شامل می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری برخی از فعالیت‌های ثبت احوال به بخش خصوصی ادامه داد: در حال حاضر، ۴۱ دفتر پیشخوان خدمات دولتی شهری، هفت دفتر پست، چهار دفتر پیشخوان خدمات روستایی و ۱۰ ایستگاه سیار دریافت کارت هوشمند ملی ویژه مناطق صعب العبور و افراد کم توان در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

استان چهارمحال و بختیاری بر اساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵، دارای ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت شامل ۴۸۲ هزار و ۳۵۶ نفر مرد و ۴۶۵ هزار و ۴۰۷ نفر زن می‌باشد.
 
با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، سوم دی‎ماه به مناسبت صدور اولین شناسنامه ایرانی، به عنوان «روز ملی ثبت احوال» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ

سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.