معاون مالیات برارزش افزوده سازمان امورمالیاتی، از ثبت الکترونیکی درخواست متقاضیان استرداد وجوه عوارض خروج از کشور خبر داد.

استرداد عوارض خروج از کشور الکترونیکی شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، محمد مسیحی معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امورمالیاتی کشور با بیان اینکه خدمات الکترونیکی سازمان امورمالیاتی کشور به منظور رفاه حال مودیان مالیاتی و رعایت حقوق شهروندی در حال گسترش است، گفت: بر اساس برنامه‌های دولت دوازدهم که در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توجه به حفاظت از محیط زیست با حذف نسخه کاغذی از فرایند‌های جاری در برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های اداری است و همچنین استقرار دولت الکترونیک، فرایند استرداد وجوه عوارض خروج از کشور همچون بسیاری از فرایند‌های دیگر سازمان امورمالیاتی الکترونیکی شد.

وی افزود: با عملیاتی شدن این پروژه متقاضیان استرداد وجوه عوارض خروج از کشور که پس از پرداخت وجه مذکور از آن استفاده نکرده و درخواست استرداد آن را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه مالیات بر ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امورمالیاتی کشور ادامه داد: پیرو ثبت درخواست استرداد مسافر، بررسی اصالت قبض پرداختی به صورت برخط و استعلام تایید عدم مصرف وجه از سوی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به صورت خودکار، صورت می‌گیرد و بازپرداخت مبلغ در اسرع وقت بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک یا اداره کل امورمالیاتی استان تهران که متولی این امر است، انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به کاربران در زمینه پیشرفت کار هم به اشکال مختلف در این سامانه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: مسافران می‌تواند به منظور مشاهده روند درخواست خود به سامانه www.evat.ir مراجعه کرده و از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۲۱:۰۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۱
من ۹۰ روزبیشتره درخواست استرداد عوارض خروج دادم حساب بانکیم بعداز ۶۰ روز مسدود شده حالا نه امکان تصحیح هست نه کسی پاسخگوس فکر کنم باید برم اداره کل مالیات نمیدونم چرا برای اصلاح وویرایش فکر ی نکردن شاید یکی تواین مدت مرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
۲۴دی عوارض خروج از کشور اشتباهی واریز کردم فرودگاه مشهد ۸۰۰تومن ۶بهمن برای استرداد ثبت نام کردم ولی هنوز واریز نشدهفکر کنم می خورن یه آب هم روش عیبی نداره می زنم به حساب امام حسین اون دنیا جبران میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۳:۲۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
واقعا دزدی تو روز روشن همینه! همیشه دنبال اینند که جیب ملتو بزنن خدا ازتون نگذره یعنی چی کسی که الکترونیکی پرداخت نکرده باشه رو پولش رو استرداد نمیکنید؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۹
از ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ تایید استراد وجه خروج از کشور را دریافت کردم ولی خبری نشده. تلفن پاسخ گو هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
منم نزدیک به ۳ ماه میشه
Netherlands
علی بایگان
۲۳:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
واقعا چرا بعد از استرداد هنوز پول بازگشت نشده به حساب مون . الان ۸ روز از استردا‌د میگذره
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
با سلام . بعد از انصراف از خروج از کشور و ثبت سیستمی درخواست استرداد وجه پرداختی بصورت اینترنتی بعد از دو هفته هنوز پول را واریز نکرده اند و معلوم نیست از کجا باید پیگیری کنیم . واقعا چاره چیه آیا پولو پس میدن یا سر کاریه؟
Canada
مسافر بیچاره
۱۸:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
الان یک ماهه پول منو دارن و پس نمیدن. هزار بار زنگ زدم اصلا پاسخگو نیستن.
آخرین اخبار